Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3191
Copyright (C) HIX
2007-09-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Szelepek csilogo jeges z-vel (mind)  33 sor     (cikkei)
2 re: re: re: re: re: re:#3180, USA autok (mind)  80 sor     (cikkei)
3 re: re: re: Metrik/SI, CGS, system. (mind)  68 sor     (cikkei)
4 Re: Szelepek csilogo jeges z-vel (#3190) (mind)  18 sor     (cikkei)
5 mennyi az annyi ? (mind)  11 sor     (cikkei)
6 tortenelem, spanyol lampa (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Valasz: Szelepek csilogo jeges z-vel *** HIX AUTO *** # (mind)  26 sor     (cikkei)
8 3 nap (mind)  37 sor     (cikkei)

+ - re: Szelepek csilogo jeges z-vel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Mit ertesz nagy ellenallas alatt ? Nagy a sulyuk, esetleg kicsi a
>  lyuk a gazok mozgasahoz?
A ket szivoszelep, bar egyenkent kisebbek mint az egy "nagy", de 
osszesegeben nagyobb keresztmetszetet adnak, és onmagukban a kisebb 
szeleptanyerok is kevesbe akadalyozzak a gazaramlast.

>  Hogyan tortenik a szabalyozas ?
Magas fordulaton mas szelepvezerlesi idok ( nyitas-zaras szogek) 
idealisak mint alacsony fordulaton. Pl. egy tovább nyitva tartott 
szivoszeleppel kihasznalhato a nagy sebesseggel aramlo gazok 
tomegtehetetlensege. Alacsony fordulataon ugyanez veszteseget jelentene.
Magas fordulaton erdemes hamarabb nyitni a kipufogouszelepet, igy 
kevesebb munkat kell forditani az egestermekek kitolasara.
 
>  Tehat a 4 szelep egymastol fuggetlenul vezerelt ?
Nem-nem, paronkent egyszerre mukodnek a dieselnel is. Ennel az a lenyeg, 
hogy a hengerbe aramlo levegot _gyors_ porgesre (spiralis mozgasra ) 
kell kenyszeriteni, ez ket szelepen  es megfeleloen kialakitott 
szivocsovon keresztul eredmenyesebb mint egy szeleppel. Erre az orvenylo 
levego mozgasra azert van szukseg, hogy a hengerterbe befecskendezett 
gazolaj minel jobban keveredjen a levegovel.

>  kocsimban 10 szelep van ratok bizom kitalalni hogy hany hengerhez
>  tartoznak :-)
2,5????  :-P

Udv,  Triznyak

ui: Mi van ezzel a sorlimittel? Nektek is visszadobja a HIX a masodik, 
es minden tobbi levelet sorlimit hiba miatt???? Tegnap megjelent egy 12 
soros, a kovetkezo 2 levelet ami szinten 8-15 sor volt, nem fogdta el.
+ - re: re: re: re: re: re:#3180, USA autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj! to you too!
Triznyak irta;
> >  Sajnalom, az gepelesi hibam volt. Nem 419+ merfold/ora , hanem 419+
> >  KILOMETER/ora.
> Erdekes gepelesi hiba, ahol zarojelben kulon ki is emeled a km/h
> erteket, de jol van, legyen melleutes.

Mint irtam, hogy a merfoldben kozoltem, mivel mi itt a "merfold" s nem 
a
Km-hasznaljuka megszokas altali tevedes.
De mivel,hogy ti allandoan reklamaltok ha azt irom, s
kilometer-atszamitasaban is irtam.Ami tevedesem volt

> Ettol fuggetlenul meg mindig nem igaz az allitasod,

A "nem igaz" az a 'hazugsag vadjaval synonimus. Tevedes, hiba,stb attol
messze al. No de a modort itt nem targyaljuk!

>a vilagrekordot
> pillanatnyilag a Bugatti Veyron ( ami gyakorlatilag VW) tartja a
közuti
> jarmuvek kategoriaban, 407km/h sebességgel.

A 'Bugatti Veyron, a W-18 (18 hengeres) 1001 lo-eros motoraval, valoban
a mai leggyorsabb "street-legal" (utakon jogos) kocsik eggyikke.      A
McLaren, Koenigsegg ,s mas modelekkel .

De az automobilok sebesseg-recordjai , mint minden mas dolgok az
eletben, a korulmenyeiktol fugg. s azt nem vetted figyelemben
allitasoban.
HOL, MI versenyeken erve el azt a 'recordot'.
Az oriasi kulombseg.
"Grad Prix' , "Formula One' , "Le Mans', "12 hour Daytona" , "24 Hours
Daytona' ,"Measured Mile",  "Bonneville Speedway" ,"Monte Carlo","Fire
Cracker 400", "Daytona 500" stb.
Kattinsd es olvasd mind azt,mielott allitasodat irnad. S ha
olvasnad,mint a Bonneville Speedway-en az 1000 Km. (ezer kilometer) is
elerve.  1991-ben azon a Nissan 300ZX csak a 'proba-futason' erte el a
419.84 Km/ora sebbeseget,ami 'record' a Nissan-nak.

> Tehát, ha a Nissan valaha is
> elért sebbességi rekordot, az nem lehetett 419km/h. ( a "+" jel
ertelmet
> meg nem sikerult megfejtenem )

A "+"-jel hogy azon felulit.
Ami 419.84 Km/ora ,ami az E/BMS 'land-speed-record' ,1991-ben a
Bonneville Speedway Trial-on.
Olvasd ;
<http;//en.wikipedia.org/wiki/Nissan_300ZX>

>  Egy kérdés! Ez a rekordot donto Nissan Z, amiről beszélsz (
mert ugye
> ZX szerinted nincs. Azert errol szolhatnal a gyarnak is, mert ok
> szerencsetlenek ugy tudjak keszitettek ilyet), mekkora teljesitmenyu 
a
> maga 3,0 literes biturbos...stb motorjaval?????????
>
Gondolod valaki is nevetet azon?
A Nissan minden azon-jelzesu modeljei,itt az altalanos "Z-car" neven
ismerve/emlitve/nevezve. A Japanok "Fairlady"-nek becezik.
Olvasd mind azt a fenti web-lapon.
A "szerinted nincs" idezesed oriasian valotlan. Mert az ellenkezeseid
kezdodtek,amikor (par-hete) irtam a fiam Nissan Z-car problemajarol. Ami
egy '300ZX' volt,egy "Z-car"

> >  A 'Wankel'-t is csak a Mazda probalta tomegkeszitesben egy
> >  modeljaban.
> Valoszinuleg nem fog mar senkit sem meglepni, de _ez sem igaz_! (sem 
a
> Mazda, sem az egy modell)
>
Olvasd a Mazda 'hazugsagait ;
<http;//en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Wankel_engine>
A 'rotory-motor' elve volt bemutatva az NSU altal is, s hasznalva
hasonlo rotory motorok az I.V.H.-ban a repulokben. Sot ma is kedvelve a
hobby repulosok es "air-boat"-okban is. Mint a regi VW motorok. Mint a
'lawn-mower' (funyiro-gep-motorok) az 'ultra-light'-okban.

Egy nehany mas adatok,szamodra "nem igaz"-nak nevezni.
+ - re: re: re: Metrik/SI, CGS, system. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!

Már kezdtem aggódni, hogy az én levelemre nem válaszolsz, kedves
janibácsi! :D

>
> A US-re senki sem kenyszeritette a SI systemet.
> A US onkentesen,csak 'elismerte' azt tenynek. De hasznalva itten,amint
> mar irtam,csupan a 'kemeny-alkohol'-ipar altal.
A British Commonwealth államokban az SI rendszert talán nem az
alkotmányosan választott/kinevezett vezetők fogadták el? Vagy ott
álltak a határon a gonosz idegen hatalmak fegyveresei, hogy elfogadják
a "masok altal reajuk kenyszeritett "SI" rendszert."?

>
>> És az hogy egy országban mit, hogyan alkalmaznak, az sajnos
> sokszor
>> nem esik egybe a szabályozással - de ettől a szabály,
> szabvány, stb az
>> még létezik.
>> pl. Ma magyarországon országúton a sebességkorlátozás 90
> km/h.
>
> Kulombozo alanyokat keversz itt ossze.
Persze, hogy keverek, próbáltam egy másik példát hozni, hogy
megéressem veled, miről is szól a téma, de látom nem jutott célba ezen
próbálkozásom.
> A torvenyek,szabalyok nem 'rakenyszerites'.
Hááát, erről nekem más a véleményem... És hogy csak néhány autós
példát vegyünk: regisztrációs adó, súlyadó, teljesítmény-adó, útadó,
stb...

> Az a hatosagok eskudt es tonvenyes kotelessegei a lakossag (minden-
> egyen) letenek,jogainak, lehetosegeinek ,biztonsaganak,tulajdonanak a
> vedelmere. A biztonsagos sebesseg-meghatarozasa ,a korulmenyek alapjan
> a
> publikum (autosok es gyalogosok is) vedelme.
> Ha pl. a te utcad-kanyarodban a sebessegmeghatarozasa/korlatozasa magas
> a biztonsagos kanyart megtenni, s valaki annak betartasa mellett is
> balesetbe-serulesbe esik, rogton pereli (s jogosan) azt a hatosagi
> szervet amely felelos a biztonsagi hatart megszabni.
Ez itt nem Amerika, hogy az egyén saját hülyesége miatt az államot
vagy bárki mást lehessen perelni. A magyar Kresz-ben benne van, hogy
mindig az út- és látási viszonyoknak megfelelően kell vezetni. Télen,
vagy ónos eső után drasztikusan esik a biztonságosan autózható
maximális sebesség. A józanabb, normálisabb sofőrök ilyenkor nem
mennek 50-nel sem, pedig városban megengedett. Vagy mindenhova ki
kellene tenni a 10-es táblát?
>
>> Rengeteg autós van, aki ennél jóval többel meg, mégse mondom
> azt, hogy
>> "országúton annyival mész, amennyivel akarsz", ha valaki
> megkérdezi
>> tőlem, hogy mennyivel lehet menni...
>
> Az tortenik mindenutt a vilagon, de a 'hatar-szeges'-ert felelos, s
> onmagara esik az okanak a felelosegge. S nem csak a balesetben serul,de
> meg a kihagas buntetesevel is.

Én csak azt szerettem volna illusztrálni kedves Jani bácsi, hogy azért
mert vannak emberek, nem is kevesen, akik nem tartják be az aktuális
szabályozást, törvényeket, az még nem jelenti azt, hogy akkor ezen
viselkedések alapján, ezekhez kellene módosítani a szabályozást.
Azaz, azért mert bár az SI rendszer a hivatalos egy országban, és
mégis használnak az emberek mást, még nem biztos, hogy az SI
rendszernek ne lehetne létjogosultsága...

-Álmos-
+ - Re: Szelepek csilogo jeges z-vel (#3190) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Akkor vegezd el azt a kiserletet amit en mondtam: Egy poharat
> tomj tele jeggel (nyomkodd bele, es halmozz ra annyit amennyi
> meg nem dol le) Ontsd fel vizzel csurig ( a jeg megszorult, nem
> fog lebegni)

> Olvadaskor kicsordul ?

Attól függ, hogy mennyi jég lóg ki a vízfelszín felett. Ha
arányaiban több, mint amennyi szabadon lebegő jég esetén, akkor ki
fog csordulni. Ha csak megszorul a jég a pohárban, de nem lóg ki
fenn sok, akkor éppen hogy csökkenni fog a vízszint az olvadás
után.

A Föld jégtakarója esetén több lóg ki, ezért emelkedik a
világtengerek szintje, ha elolvad belőle.


Ed
+ - mennyi az annyi ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak irta:

>A Wankel is benzinmotor es  4utemu elv alapjan mukodik mint
>az Otto-motor.
Ennyi erovel a ketutemi motorok is negyutemu elv alapjan mukodnek.
A wankel motorban egyidoben megy vegre a szivas, tomorites,
tagulas es a kipufogas, mig a ketutemuben egyszerre tortenik a
szivas es a tomorites, ill. a tagulas es kipufogas.
Tehat a wankel motor valojaban egy egyutemu motor :-)

A'kos
+ - tortenelem, spanyol lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Triznyak, koszonom a motortortenelmet.

###

Spanyol forgalomlassito lampa: Olaszorszagban jarva is talalkoztam
ilyennel, es baromira nem ertettem, hogy kerekparral 30-cal kozlekedve
miert ad nekem pirosat az 50-es lampa. A csehek egyebkent teleraktak a
30-as utat traffipax-szal, de minimum videokameraval (legalabbis a
Drezda-Praga autopalya hianyzo resze miatt igenybevett orszaguti
szakaszt). Raadasul lakott teruleten kivul is. Megy is mindenki
normalisan. Szvsz. (mint kulfoldon elo) egyebkent a magyar/budapesti
kozlekedesi moral az utobbi 15 evben jelentosen javult.


Udv,
marky
+ - Valasz: Szelepek csilogo jeges z-vel *** HIX AUTO *** # (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Szelepek csilogo jeges z-vel ( 93 sor )
> Idopont: Sun Sep  9 23:57:08 CEST 2007 AUTO #3190
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> >A 4 szelepest viszont csak magas fordulatra erdemes
> >beszabalyozni, ezert elveszti az alacsony fordulati nyomatekot,
> Hogyan tortenik a szabalyozas ?
> Miert nem lehet egyszerre jo magas es alacsony fordulaton a
> toltescsere ? Mi akadalyozza ?

Szerintem Triznyak arra gondolt (en arra gondoltam ebbol), hogy
hengerenkent 4 szelepnek csak akkor van ertelme, ha egy motort magas
fordulatszamra tervezel, mert a 4 szelepnek magas fordulatszamnal van
ertelme. Magas fordulatszamra tervezesnel abbol indulsz ki, hogy a
furat/loket aranyt legalabb 1 korulre, de akar e fole emeled. Ebbol mar
szuksegszeruen kovetkezik, hogy a motornak nem nagyon lesz alul nyomateka.

Azaz: muszakilag lehetne hengerenkent 4 szelepes es egyszerre alul
nyomatekos egy motor, csak ebben az esetben nem lenne ertelme a 4
szelepnek, mert a motor nem uzemelhetne a tomegerok miatt olyan magas
fordulaton, ahol ez mar szamit.

Meg aztan kulonben is: a vasarlok 95%-a ugyis csak a loerot nezi.

udv, Akos
+ - 3 nap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hummm. Lehet, hogy tevedtem volna? Abban a hitben eltem, hogy itt
>hazudos verseny folyik.
Dehogy az folyik. Itt a hallottam valamit fel fulle, de ezt tovabbadom
folyik. Ha veletlen rosszul hallottam akkor se alazkodom meg azok
elott akiknek meg annyira sem telik, hogy kijojjenek USA -ba.

>Cimedbol velheto ,hogy a nemi-problemaid a szellem-indito erod.
Kosz az aggodast, ha valami problemam lenne feltetlen megkereslek.
Nalunk ilyen Czeizel felek vannak - mar az is szakember? -, mit ernek
ezek hozzad kepest? Azert egy kis segitseg: 10 eve feltunotlen email
cimet szerettem volna. Sikerult?

>Ajve, hosszu evnek nezunk elebe, ha a sorhatar miatt mindenre
>visszamenoleg fogsz reagalni.
Elmulik ez is, mint a multkori. Azert ajanlom meglatogatasra egy
Szentendrei standot, fa testapoloval felszerelkezve:-). Ha ez nem
kulturalt - szerintem sem -, akkor lehetne egy HAT vegre, ahol
karteritest fizethetne az illetekes :-).

>Autoszerelot keresek Veszpremben vagy a kornyeken
Ne haragudj, de pont egy autos listan?

>Erdekes gepelesi hiba
Ne kotekedj, ez egy kommunista trukk.

>A US onkentesen,csak 'elismerte' azt tenynek.
Latod ez mar baj. Mit US -nek a vilag maradek 99% -a?
Most komolyan csalodtam amerikaban.

>Amugy en kocsimban 10 szelep hany hengerhez tartoznak :-).
Tippem: 10. Ez egy korszeru USA auto, es 1 szelepen tortenik
a szivas/kipufogas. Ha szerepel a neveben Z/ZX akkor 1, Japan trukk.

>Datsun Sports
Ezt vezettem, allat. Es foleg ha a tervezes/gyartas idopontjat is
hozzavesszuk. 250 a legsimabban, es emellett a fogyasztas is eleg
baratsagos. Hat meg ha US -ben terveztek volna ...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS