Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 3629
Copyright (C) HIX
2007-12-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Re: Telefonia ++ (mind)  33 sor     (cikkei)
2 telefonia (mind)  32 sor     (cikkei)
3 re: re: Re: Telefonia ++ (mind)  82 sor     (cikkei)

+ - re: Re: Telefonia ++ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Sztem a mobil hálózatok üzemeltetése alig kerül valamibe a 
bevételhez 
> > képest. (hasra: 3 millió üf, napi 100Ft/üf = 300milla _naponta_) 
Ebbol 
> > a fejlesztésre meg reklámra költenek, de maga az üzemeltetés 
> > egyszeruen nem kerülhet ennyibe. 
> 
> A globalis ellenerv, hogy ha olcsobban meg lehetne csinalni, akkor 
>valamelyik ceg megtenne, es fele akkora dijakat szamlazva egy perc 
>alatt lenullazna a versenytarsakat. Egy kis orszagban meg elvileg 
>elkepzelheto lenne, hogy a ket-harom nagy osszebeszel (bar 
>manapsag minden kiderul), de az USA-ban mondjuk van 10 nagyobb, 
>es par kisebb, megsem szornak az arak tulsagosan.

Valóban nem szórnak nagyot az árak az USA-ban. megnéztem egy-két 
tipikus ajánlatot. Ezek szerint van olyan, hogy cca 8 FT/perc, éjszaka-
hétvége korlátlanul ingyenes - bőbeszédüeknek (1500perc/hó), vagy 
cca 17 FT/perc hétvége ingyenes-éjszaka nem - a szükszavúbbaknak 
(300perc/hó) nálunk a szolgáltató többszörös áron ajánlja kb 
ugyanezt.

Szerintem itt valami baj lehet a kréta körül. Ha lehet ennyiért is adni 
amerikai költségszinvonalon, akkor nálunk miért is nem? Lehet, hogy a 
verseny naív felfogása nálunk talán nem is müxik? Verseny-e az, amit 
látunk? Az eredménye mindenesetre nem az előfizetőknek kedvez. 
Istvan

UI:  nálunk egyik sincs tőzsdén


Ajándékot keres? Fényképezőgépek, videokamerák, PDA navigációk, MP3-MP4 
lejátszók, minden egy helyen! - FotoMarket Online Áruház 
http://ad.adverticum.net/b/cl,1,6022,99786,162268/click.prm
+ - telefonia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Miki, a te mobil megoldasod ellen 2 erv szol, amiket nem lehet az
asztalrol lesoporni:
1)  a mobiltelefon manapsag gyakorlatilag mindenkinek megfizetheto.
    Akinek nem az, annak nem a mobiltelefon a legnagyobb gondja, hanem
    pl. az ivovizellatas.
1a) ergo senki nem fog a ket szep szemedert kulon hardvert fejleszteni
    ill. vasarolni. Lasd free-CPU ill. free-car projektek. A GNU-dolgok
    jol mukodnek szoftverre, de a hardvert valakinek fizetnie kell.
2)  Mobiltelefonnal tudod, hogy ha lefedett teruleten vagy, akkor 99,x%-os
    valoszinuseggel barkit fol tudsz hivni. A te megoldasodnal fogalmad
    sincsen, hogy eppen lefedett teruleten vagy-e vagy sem, ill. hogy
    a halozat osszefuggo vagy reszekre esett szet (az isten hata mogott
    tudsz telefonalni azokkal, akik veled jottek turazni, de senki
    massal), stb.
2a) Ebbol kifolyolag komoly alkalmazasra (pl. segelyhivas) hasznalhatatlan.
2b) Senki nem fog egy hasznalhatatlan keszuleket magaval cipelni a mobilja
    mellett.
2c) Semelyik kapitalista cegnek nem fog eszebe jutni hasznalhatatlan
    ill. eladhatatlan keszuleket gyartania.

Az 1) ervet azzal szoktak megkerulni, hogy meglevo hardvert
hasznalnak/modositanak, pl. Berlinben van civil WLAN-polgarhalozat. De 
itt
nem a sporolason van a hangsuly (kvazi minden resztvevonek van
internet-elofizetese), hanem a szocialis egyuttleten.


Udv,
marky
+ - re: re: Re: Telefonia ++ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A mai agymenésem:

Egy cég egy soksejtű szervezet: önmagukban életképtelenek a sejtek, ahogy 
a
dolgozók sem tudnak rendes pénzt keresni, csak együtt. Ezt azt eredményezi,
hogy pusztán a szervezet fenntartásához nagyon sok ráfordítás kell, és 
akkor
még nem történt semmi termelés. Híres idevágó kép:
http://www.funpic.hu/hu.picview.php?id=26836 ** A kép nagyon jól kifigurázza
azt a paradoxont, hogy egy cég puszta léte mennyi energiát igényel, a munka
elvégéséhez alig kell valami, ennek ellenére úgy tűnik, még mindig
gazdaságosabb így, mint ha mindenki dolgozna - de külön, szervezés nélkül.

Egy cégben is, akárcsak a társadalomban, nagyon sok pénz megy el pusztán 
a
békés együttélés fenntartására, a protokolloknak megfelelő kommunikációra, 
a
csalások kordában tartására, a minőségbiztosításra, belső képzésre stb 
stb
stb...  Ha egy telefonrendszer teljesen ad-hoc, nincs fix infrastruktúra,
igyenesen lehet beszélni, nincs tulajdonosa, stb., akkor nincs szükség
előfizetői profilra, jogosultság ellenőrzésre, számlázásra, jogi emberekre,
és általában a képen lévő Sanyi körül álldogáló sok emberre. Kizárólag 
a
Sanyi munkáját kell automatizálni. Még reklámozni sem kell, jó bornak nem
kell cégér. Ez mondjuk nagy előny.

A telefontársaságok kiadásai tehát a Sanyi körül álló emberek bére, ideértve
a fejlesztést, ami tényleg sok pénz. Csak szükség van-e rá ilyen formában?

( Volt egy doku.film a XX. sz. eleje adta új gépeknek a legvadabb
alkalmazásairól. A sok új mechanikus gép, repülők, léghajók, autók, nagy
motorok, muszáj volt mindent kipróbálni, pl. repülőról kötélen fejjel lefelé
lógni stb. Meg repülőről hajóra átmászni stb.. De egészen vad, házméretű
mechanikus gépeket is készítettek, amik - utólag nézve - csak arra
szolgáltak, amire a játék a gyereknek: az újdonság varázsa, a lehetőségek
kipróbálása. Aztán kiélték magukat, lenyugodtak. Én most szerényen ezt 
látom
az informatikában: amit csak meg lehet valósítani azt meg akarják, kiélik
magukat, aztán majd megmaradnak az egyébként jó-is-valamire megoldások. 
)

Az Index hírportálon volt felmérés, hogy az emberek milyen telefonfunkciókat
használnak és miket soha. A gyártóknak is érdemes lenne ezt olvasgatniuk...

> A globalis ellenerv, hogy ha olcsobban meg lehetne csinalni,
> akkor valamelyik ceg megtenne, es fele akkora dijakat szamlazva
> egy perc alatt lenullazna a versenytarsakat.
Hát igen. De ha egy cég már egyáltalán létezik,
akkor már muszáj számolnia a fenti költségekkel.
Bár még ez sem teljesen igaz, illetve igaz, de lehet jobban is szervezni.
Hadd ajánljak egy 10 pontból, 10 tévhitből álló összefoglalót arról,
hogy az ifjú geek titánok (mint én :)) a világmegváltó ötleteikkel miért 
nem
mennek semmire.:

http://rondam.blogspot.com/2006/10/top-ten-geek-business-myths.html

Itt a 10. pontban szerepel angol, angolul, hogy:
" The vast majority of businesses are not run very well. They make shoddy
products. They treat their customers and their employees like shit. It's 
not
hard to find market opportunities where you can go in and kick the
competition's ass. "
És nem csak a bánásmódban béna a legtöbb cég, hanem a szervezésben.
Merészség lenne részemről kijelenteni, hogy az összes mobilcég pocsék
hatásfokkal szervezi a működését, de miért pont ők ne tennék? :))

>  amelyik nem forgatja bele az osszes penzet fejlesztesbe,
> hanem csak "uzemeltet", az tonkremegy par ev alatt.
Így van. De most éppen nem is az feladat, hogy a cég létezzen,
hanem hogy lehessen telefonálni. :)

**[OFF] Büszke vagyok e képre, mert erdetileg a szöveg külön emailben ment
és a kép csatolva volt, én votlam személyesen aki ráraktam a fehér
téglalapokba a szöveget paintben, úgy küldtem tovább, és azóta mindenhol 
ott
van a munkám :)))  Még a tanszéki hírdetőtáblán is.[/OFF]

Asszem ennyi tényleg elég belőlem mára. :)

a BenceMiki

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS