Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3324
Copyright (C) HIX
2008-03-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Egi poraz/autovasarlas (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Nemetorszag a 30-as evekben (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Folytonossagi hiany (mind)  28 sor     (cikkei)
4 Re: egiPoraz (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: egiPoraz (#3323) (mind)  8 sor     (cikkei)
6 Hasznos(?) cuccok az autoban (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Valasz: re: Valasz: Octavia 8V - 16V?*** HIX AUTO *** # (mind)  46 sor     (cikkei)

+ - Re: Egi poraz/autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Egi poraz: Amennyire tudom, osszesen egy frekvenciat kell zavarni
ahhoz, hogy egy GSM telefon ne tudjon felmaszni a halozatra. Innentol
kezdve nem ertem, GSM alapu riasztasnak mi ertelme van. Meg ha a
GSM szolgaltatok tamogatnak, lenne ertelme (ketyere folyamatosan kuldi
a tartozkodasi helyet, ha nem jo, azonnal risztas az utolso ismert
hellyel). De igy?

  Autovasarlas: Autot szeretnenk venni, olyan 1.2 millio korul.
Kis csalad (1 gyerek, 1 feleseg). Suzuki nem jatszik. Mas barmi.
Viszont elvaras a 4-5 ajto illetve legkondi (manualis OK).
Ismerettsegi korben lenne is egy 6 ev koruli Corsa (1.2), 60 ezer
km, jo allapot, stb., de nincs benne legkondi. EGyebkent mindenben
jo lenne, de ez kizaro ok lenne. Erdemes utolag betetetni? Az
mennyit kostal manapsag? Interneten lattam mindent 200 kHUF-tol 450-ig.

  Van alternativa? Kb. mit tud megvenni az ember ennyi penzert? Mit
erdemes? Van egyaltalan hasznaltauto piac (nem dealer) Magyarorszagon?
Dealerek kozott melyik az, amelyik tisztesseges (nem visszatekert
km ora, nem torott kocsi atfestve, stb.).

Koszonettel,
  Gyula
+ - Nemetorszag a 30-as evekben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Szakmai berkekben futotuzkent terjed a reklam:
http://www.youtube.com/watch?v=GMQnPWjK5pE

Minimum meresz... Erdemes nezni minden apro reszletet (frizura,
rendszamok, betuk, ruhak). Nagyon ott van. Angol szemszogbol nezve
persze vicces, hogy 2szer is elkalapaltak ezt a nemzetet az elmult 100
evben. Ugyhogy a jelkepeik is nekik sztem inkabb komikusak, mint
felelmetesek... Ja, es a zene a legjobb.

Az auto egyebkent (ahogy a listara is irtam a reklam elott meg) tiszta
nemet, kiveve a fix kormanykozepet, meg a horpadt hatso uveget.

djtiszy
+ - Folytonossagi hiany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tegnap ejjel minden bizonnyal avantgard muveszek modositottak az autom
BE uvegenek a folytonossagan. Valoszinuleg zavarta oket, hogy az uveg
tul sima, meg vegiger az ablakkeretben, ezert egy targynak latszo
heggyel szabalytalan soxo:g alaku morzsakra apritottak feluletet, es
azt karjuk mozgasi energianak felhasznalasaval az utasterben
egyenetlenul szetszortak.

Nevjegyuket nem hagytak a mu" kornyeken, igy a remekmuvet megtekinteni
kiigyekvo egyenruhas muveszetrajongok is csak az ismeretlen muvesz
munkajat tudtak megcsodalni, hodolatukat nem tudjak leroni.

Sajnalatos modon labbal kellett tipornom a faradsagos munkat, es
holnapra visszaallitjak a muveszetet utalo, ambar kepzett szakemberek
az aktus elotti helyzetet.

A tajekozodast segito kezi keszuleknek, melyben a Gephangu Pikirt
Spine lakik (GPS), feltehetoleg a tartojanak latvanya hevitette fel az
ismeretlen muveszt ilyen lelkes munkara. Mindamellett a noi hang
vonzhatta a muertot, mert erosen rejtett zugabol is - aldasos munkaval
- kicsalogatta a nenit, es a keszuleket magahoz veve nyomtalanul
tavozott.

Beke bit-poraira.


PS
A ragya rohassza az arcodra a borod, te szutykos kis gennylada, hogy
testvereidert kapjal osszesen otezer forintot az orgazdatol...
+ - Re: egiPoraz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hallott mar valaki az egiPoraz nevu GPS rendszerrol? Nekem valaki
> ezt ajanlotta, utananeztem, jonak tunik... Van valakinek tapasztalata
> vele?

Nem volt meg dolgom jarmukovetessel, de ha arra van szukseged, akar jo
is  lehet.  Azert  nezd  meg  ezt is: http://www.fleet.hu/ , komoly es
jonevu cegek allnak mogotte.

-- 
Udv: G.
+ - Re: egiPoraz (#3323) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hallott mar valaki az egiPoraz nevu GPS rendszerrol? Nekem valaki
> ezt ajanlotta, utananeztem, jonak tunik... Van valakinek tapasztalata

Mire akarod használni? Lopásvédelemre semmilyen GPS-es cucc nem
alkalmas. A tolvajiskolában az első szemeszter anyaga, hogy mindig
hordj a zsebedben GPS-zavarót.

Ed
+ - Hasznos(?) cuccok az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

     Nekem egy hatalmas medve van a bal ketton biztonsagi ovvel
   odakotve. Ures utakon mindig van kihez szolni... ;-)
     Udv:

                                                    Nagyak
+ - Valasz: re: Valasz: Octavia 8V - 16V?*** HIX AUTO *** # (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: re: Valasz: Octavia 8V - 16V? *** HIX AUTO *** #3321 ( 39 sor 
)
> Idopont: Wed Mar 26 08:33:23 CET 2008 AUTO #3323
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> a 16 szelepnek sok előnye van, a legnagyobb, hogy egyenletesebb az
> éghető anyag bejutása az égéstérbe ráadásul nagyobb keresztmetszeten,
> mint azt a hengerenként 2 szeleppel megoldható lenne, tehát
> egyenletesebb, jobb hatásfokú az égés, így nagyobb a teljesítmény,
> kevesebb a károsanyag .

Azért ez nem ilyen egyszeru es nem csak errol szol. Csodak nincsenek, az 
adott loketterfogatbol kihozhato teljesitmeny leginkabb attol fugg 
(termeszetesen messze nem kizarolag), hogy mekkora fordulatszamra 
tervezzuk a motort. Az pedig a tomegeroktol (es a felhasznalt anyagoktol) 
fugg. Rovidebb hajtokar, rovidebb loket, nagyobb furat --> magasabb max. 
fordulat. A 4 szelep ott jon kepbe, hogy a megemelt fordulatnal mar 
valoban szukseg van arra a megnovelt keresztmetszetre, amit ez nyujt - 
de 
az egesz nem igazan onnan indult, hogy milyen jo a 4 szelep, hanem inkabb 
onnan, hogy a marketingloerok erdekeben kihegyeztek a motorokat es ahhoz 
mar _valoban_ jo, ha 4 szelep van. Alacsony fordulatnal a 4 szelep az 
egvilagon semmi pluszt nem nyujt, mert a 2 szelep is tokeletesen elegendo 
a megfelelo toltescserehez.

Koltoi kerdes viszont, hogy mitol jo egy motor? Erre azt mondom (csak a 
konnyu osszehasonlithatosag miatt ket loeroben megegyezo motor), hogy 
mondjuk egy EMD567-8C mozdonymotor 79 literes, kb. 900 loeros, 830/perc 
a 
max. fordulata, 8 tonnas es kb. 10.000 Nm a nyomateka, egy F1-es motor 
pedig 3 literes, ugyanigy kb. 900 loeros, kb. 19.000/perc a max. 
fordulata, kb. 140 kg (fogalmam sincs, hogy mennyi a nyomateka :-). 
Mindketto tokeletes arra a celra, amire kitalaltak, pedig az egyiknek 11 
loero a literteljesitmenye, a masiknak pedig 300. Nyilvan ez ket 
szelsoseg, de csodak nincsenek, olyan motor nincs, ami mindkettonek a 
jellemzoivel bir - ez a hetkoznapi autoknal is igy van. Van sok trukk, 
amivel megprobaljak megoldani, hogy ha hozzateszunk az egyik oldalon, 
akkor masikon ne kelljen elvenni, de az alapdolgok eleg egyszeruek: kicsi 
loketterfogatbol sok loero hegyes motort jelent. Ha teszunk ra 
kompresszort, turbot meg minden csodat (lasd pl. VW-csoport TFSI 
motorjai), akkor azzal sokat lehet kompenzalni - de azok ugyanezt a hatast 
hoznak mas motoron is, azaz nem az alapok valtoznak, hanem a kompenzaciora 
talalunk ki ujabb es ujabb trukkoket.

udv., Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS