Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 759
Copyright (C) HIX
2000-05-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Tytan-Dipol, Fabia, Vectrak stb. (mind)  57 sor     (cikkei)
2 RE:Gang (mind)  19 sor     (cikkei)
3 [Koszonet][K] Enforcer taviranyito tok (mind)  31 sor     (cikkei)
4 Re: lambda szonda, vita off (mind)  22 sor     (cikkei)
5 tobb minden (mind)  59 sor     (cikkei)
6 Nyomatek/teljesitmeny (mind)  35 sor     (cikkei)
7 Audi (mind)  2 sor     (cikkei)
8 Koszonet Lada ugyben... (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Astra.... (mind)  21 sor     (cikkei)
10 Astra hibakodok... (mind)  49 sor     (cikkei)
11 Elado Ford Fiest (mind)  5 sor     (cikkei)
12 Nyomatek VS Fordulat (mind)  33 sor     (cikkei)
13 re: Fabia (mind)  6 sor     (cikkei)
14 Rallye (mind)  4 sor     (cikkei)
15 Re: oreg autok kilometerei (mind)  42 sor     (cikkei)
16 lada 2110 (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Make Cash on the Net! 3357 (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Tytan-Dipol, Fabia, Vectrak stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Nekem es teljes kliensi barati koromnek O javitja az autoit."

Megvan a nagy O? ;-))

---------

"A legjobb aron (kb. 35 rugo) szerelo ceget Stevie ismeri, ha magatol nem ir (f
og), noszogasd egy kicsit..."

Maganban termeszetesen ;-) megirtam az infot, de hatha mast is erdekel, kozkinc
cse teszem: XX. ker Vas Gereben utca. Egy autolakatos van csak az egyebkent nem
 tul hosszu utcaban. (Vigyazat, ez nem a XIX. keruleti VG utca!).

---------

Tipusjelzes:

Szerintem kar a gozert: bar a betujelzesek a kulonbozo piacokon gyakran ugyanaz
ok, a felszereltseg nagyon eltero lehet. Itt Bulgariaban peldaul egeszen mas (s
zegenyesebb) az LX Feliciak felszereltsege, mint Magyarorszagon. A Skoda franci
a honlapjan meg azt latni, hogy az alaptipusban is ABS, dupla legzsak... Masok 
a piacok, masok az igenyek. Az alap Vectrak felszereltsege is attol fuggoen leh
et kulonbozo, hogy eredetileg melyik piacra keszultek.

------

Fabia: "Valaki megjegyezte, hogy IV golf. Nos a vicc az, hogy oldalrol az ajtok
 es az A, B, es C oszlopok vonala szinte egy az egyben Golf IV."

Es meresek alapjan a belso mretek is!! (Legalabbis elol.)

"Hajra skoda! Eljen a cseh autoipar!"

:-))))))))))

-----------------

Vectrak:

nekem a vilagon semmi bajom a Vectrakkal, de a lista nehany vectrasanak beszelg
etese mintha tulnone a Lista keretein :-) Neha annyira Vectra-specifikus dolgok
rol van szo, amik nem hasznosak a tobbiek szamara. Javaslom, hogy csatlakozzana
k az Index valamelyik futo opeles topikjahoz, vagy nyissanak egy uj topikot, es
etleg egy levelezolistat. Ok maguk is gyorsabban tudnak igy reagalni egymas hoz
zaszolasaira, es a weboldalak nyilvanossaga meg tobb markatarsat hozhat az isme
retsegi korukbe.

www.index.hu >>> Forumok >>> Auto-motor

-----------

Meg egy megjegyzes: meg csak par napja hasznalom ezt az email-cimemet es meg cs
ak egyszer vagy ketszer irtam rola, akkor is kizarolag ide a HIXAutora, es mar 
elkezdtek jonni a spam-ek. Ez rettenetes.

Udv,
Stevie
+ - RE:Gang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Mar regota foglalkoztat ez a "gang" szo. Most felteszem a
>bennem mocorgo kerdest:
>
>Miert?
>
>Miert jobb a "gangolni",mint a "valtani"?

Felvaltva hasznalom az altalad felsorolt szavakat. Nyomulos stilushoz
gangolas, esetleg V2PG (Vissza2PadloGaz). De hivhatjuk nyomatekvaltonak,
sebessegvaltonak, sebvaltonak is az a kutyut, amit maceralunk. De
tolathatunk rukizhetunk a rukverc vagy hatra fele beallas helyett. Ez a
szep a magyarban, hogy ugyanarra sok szavunk van. Ja es ezek kozul egy
sem tisyta magyar, hanem szlav, nemet, torok... eredetu.

Bye

Fresi BaCSi
+ - [Koszonet][K] Enforcer taviranyito tok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek, aki segitseget nyujtott az enforcer taviranyito tok
ugyeben
Vegul is az RTK Security Kft.kuldott 800 Ft-ert 1(!) nap alatt

Ezt a ceget ajanlotta: 

Many thanks...


Tiba




> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
> Egy Enforcer 100-as riaszto taviranyitomnak letorott az egyik gombja.
> Ha lenne valakinek, egy ilyen hasznalaton kivuli
> taviranyitoja/haza/tokja/stb.. kuldjon legyszi egy mailt, megegyezunk.
>
> Az is irjon, aki tudja, hol lehetne ilyet szerezni.
>
> Koszonettel:
>
> Tiba
>
> 
>
>
>
+ - Re: lambda szonda, vita off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Fogash!

Jo lenne, ha valakivel leallsz vitazni, elotte elmelyednel az illeto
teruletben, nem csak immel-ammal.
  Ajanlom figyelmedbe a lambda-szabalyozas teren megjelent konyvtarnyi
irodalmat.
1. ezennel megkerem villamosmernok HIX-autos tarsaim, magyarazzak el neked, mi
a kulonbseg vezerles es szabalyozas kozott.
2. a lambda-szonda semmit nem csinal a kipufogogazzal, mert az nem az o dolga.

> >> A lambda-szonda a mar vizsgalt kipufogogazzal nem tud mit csinalni!
> > Valoban van igazsag szavaidban, a lambda-szonda a szabalyozasban
> > mukodik kozre. Nelkule nem lehetne szabalyozott katalizator az autoban,
> > CSAK vezerelt....
>
> Tud vagy nem tud? NEM TUD. Akkor mi az, hogy van igazsag a szavaimban? Csak
> igazsag van (ezekben) a szavaimban.  ;-)
 Matematikailag nem egzakt rendszerek eseten nem lehet elore latni, mi fog 
tortenni a kimeneten, foleg, ha zavaro hatasok is elofordulhatnak. 
--
 Udv:
     Levente
+ - tobb minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1.)  szerint "Azt senki sem vitatja, hogy
kellemesebb nyugisan autozni egy
nyomatekos verdaval, de nem ad szaguldozos feelinget."

Hat nem tudom... Attol fugg, ki mit nevez szaguldozos feelingnek.
Termeszetesen, ha ez alatt uveghangos "majd kiugrik a motor" elmenyrol
beszelsz, akkor igazad van. Viszont azert nalam a 2,5 V6-os moci meg
automata valtoval is tud szaguldozos feelinget nyujtani, egeszen egyszeruen
azzal, hogy rettenetesen huz mar 3000-nel. Es vegulis nekem mindegy, hogy
nyomatekbol, vagy loerobol huz, mindkettobol van eleg. A feelingre pedig egy
8000-es porges feelingje sem sokat tud ratenni.
Tovabba Szerinted: "a kulonbseg a nyomatekos es a teljesitmenyre hangolt
auto kozott a hasznalatban rejlik. Az elso valo Neked, aki nem szeret
valtani. A 2. valo az olyanoknak, akik elvezkedve gangolnak vissza kettot es
leszabalyozasig huzatjak."
Megint csak haat... En persze nem vagyok mervado ebben, hiszen automatat
vettem, ezzel is jelezve, hogy nem a valtogatas elmenye jelenti nekem az
autozast. Viszont elotte levezettem kb. 800.000 km-t kezi valtoval. Tudod,
egy nagyobb, mondjuk V6-os mocit leszabalyozasig huzatni, szerintem van
olyan jo, mint egy kis motor uveghangja... Viszont az nem hatrany, hogy a
nagy nyomatek miatt semmilyen helyzetben nem vesztesz idot, amig
visszavaltasz, hiszen barmelyik fordulaton ugrik.
Es a VTI vezerlese valoban sokat segithet, de kepzeld el ugyanazt a
vezerlest 2,5 literen.

Udv
MONDEO 24V KARE§Z

 - rol Sven dicserte az 1,9 D Felicia kombit. Meg tudom
erteni a lelkesedest. nagyon sokat jartam kulfoldre 1,7 D Astra kombival.
Igaz, kicsit lenduletauto volt szegeny, de azert sima uton megpakolva is 130
korul utazgattam vele 4 ember, nagy kutya es plafonig csomag
osszeallitasban, ekkor birt 5,2-t fogyasztani. :-) Viszont dolgoztam TDI
Passat kombival, hat az ugyanezt tudja, csak megy es halk. :-(   (es persze
draga :-(((((()

Udv
MONDEO 24V KARE§Z

 -rol irta, hogy eddig meg mindenki tulelte, amikor o
70-90 kozott tartomanyban kozlekedik a varosban. En ennek igazan orulok, de
szerintem ettol meg nem kene elhinni es szamitani ra, hogy ez mindig igy
lesz. Akarhany mazlisan meguszott kilometer utan, barmikor johet a csatt.
Meg akkor is, ha normalisna vezet valaki. Kerlek, vigyazz Magadra, meg rank
is.
Udv
MONDEO 24V KARE§Z

 reszletesen es szakszeruen leirta az uj Ladat. En
ehhez kepest meg csak ultem benne az adatok ismerete nelkul, de ennyi
rosszul sorjazott kapcsolot, gagyi anyagot, ocska osszeszerelest meg nem
lattam. Kepzelem, milyen lehet a zorges, amikor megy... Ennyi penzert sokkal
inkabb nehany eves hasznalt kocsit vennek, mint ezt. Persze ez szubjektiv
velemeny...


Bocs, ha sok lett belolem mara, udv mindenkinek!

MONDEO 24V KARE§Z
+ - Nyomatek/teljesitmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Nem unjatok meg? Szerintem kezd a  szintjere menni az egesz.
Szoval (mint fizikus nem birom megallni):

1. Se teljesitmenyt, se nyomatekot nem tudsz merni. Felrakod e fekpadra,
   oszt mersz valamit, ami lehet hosszusag (eromeroben a rugo megnyulasa)
   vagy frekvencia, ha eppen olyan digitalis muszered van. Mindent
   ebbol szarmaztatsz/szamolsz. Lehet olyan muszert gyartani amirol
   nyomatekot olvashat le az egyszeru szerelo, lehet olyat, amirol
   teljesitmenyt. Ha valaki mereselmeleti vitat akar kezdeni, akkor
   menjen at a tudomanyra, mert oda valo. Tan meg tanul is valamit 
   belole. Meg lehet meg 200 fele muszer, amiben mind mind mast mersz
   igazan, es NEM ERDEKES szamodra, hogy belul mi van. Okos mernokok
   okosan megcsinaltak, hogy azt olvassad le, ami ra van irva a muszerre,
   a tobbihez semmi kozod.
2. Egy kocsi huzasahoz adott sebesseg eseten *teljesitmeny* kell, azaz
   ero es sebesseg szorzata. Ez az, ami biztosan kell, es ha a motor nem
   adja le, akkor a kocsi nem fog az adott sebesseggel menni. Leegyszerusitve:
   Kocsit tervezel, es el akarod donteni, hogy egy adott motor elege bele.
   Csak egy szamadatot kerdezhetsz meg, melyik lesz az? TELJESITMENY,
   mert arra van szukseg. Nyomatekot csinalhatsz, megfelelo attetelezessel,
   teljesitmenyt nem. Kicsit precizebben megfogalmazva (vaskalap): a
   motor es a kerek kozott a teljesitmeny idealizalt esetben megmarad, 
   nyomatek, ero, fordulatszam NEM. Innentol kezdve egy motor forgatonyomateka
   mint adat *ONMAGABAN* semmit nem mond, csak ha hozzaraksz valami
   epeszu becslest peldaul a hozza tartozo fordulatszamrol. A teljesitmeny
   tobbet mond.
3. Az viszont igaz, hogy a nyomatek *gorbe* jobban leolvashato, mert
   minel inkab vizszintes, annal jobb (mert ez azt jelenti, hogy sebessegtol
   fuggetlen a gyorsulas). Nem kell fejben osztani a fordulatszammal.

Gyula

P.S.: Ha valaki tanito bacsit jatszik, akkor tudja mirol beszel...
+ - Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A4-es alkatrészek eladók!
érd: 
+ - Koszonet Lada ugyben... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Koszonom mindenkinek,aki hozzaszolt az uj Lada
temahoz.
Sajnos en mar regota csak mint utas elvezhetem
az autokat,de mikor vezetni tanultam,es vezettem,akkor
meg a Lada 1200-as volt a csucsmodell nalunk,vagy nem
is Lada hanem Zsiguli.
Nekunk meg egy Skoda 100-as volt.
Mikor az Oroszok megvettek az Olaszoktol a Fiat licencet,
akkor ez a tipus elegge korszeru,es jo auto volt.
De igy volt ez a Lengyelekkel is,ok is Fiat licencet vasaroltak,csak
ayagi okokbol beertek az  1500-as motorral,hatul dobfekkel.
Pedig abba a Fiat tipusba az Olaszok terveztek egy 2000 ccm-es
ket vezermutengelyes motort is,es az autot hatul tarcsafekkel
szereltek.

Megegyszer koszonet a segitsegert.

Mazsola
+ - Astra.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Valaki a multkor irta,hogy az Astraban vilagit egy sarga
lampa.
Nekem ugyan nincs Astram,de megprobalok valamilyen
okos valaszt adni.

Ha diesel az auto,akor a jobb oldalon van egy sarga lampa,
spiral piktogrammal,ez az izzitast mutatja.
Ha benzines,akkor a bal oldalon van egy sarga lampa,motor
piktogrammal,kozvetlenul a kezifek ellenorzo lampa mellett.
Ez a motorellenorzo lampa.
Ennek a motor inditasa utan nem szabad vilagitani. Ha megis
vilagit,el kell menni egy szakszervizbe,ahol rakotik egy
computerre,es kiolvassak a hibakodot (mar ha megfelelo helyre
viszed,ahol a szakemberek ertenek is hozza) .
Vagy elviszed egy megbizhato maszekhoz,akinek ha muszere nincs is,
de le tudja ellenorizni a vezetekeket,mert lehet erintkezesi hba,
lecsuszott erintkezo vagy oxidalt erintkezo,esetleg szakadt vezetek.

Mazsola
+ - Astra hibakodok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Valoszinuleg az Astrakban is a Multec hibatarolo van
beepitve,amit a szervizben az Opel-KM-602 es nevu
diagnoziskulccsal lehet leolvasni.
Ha ezt a kulcsot betesszuk a hibataroloba,a muszerfalon
el kezd villogni az ellenorzo lampa.
Egy hibakod ket szamjegybol all,es haromszor kerul
kiadasra egymas utan.
pl.a 12 kod ugy nez ki,hogy egyet villan a lampa,majd kb. 1 mp
szunet,majd ketszer villog,ez adja 12 kodot.
Tovabbi 3 mp mulva megegyszer kiadja a 12 kodot,majd ujabb
3 mp mulva megegyszer.
Ha csak 12 hibakod kerul kiadasra,az azt jelenti,hogy a hibatarolo
uzemkesz,es ha ezutan is a 12 kodot adja,akkor nincs hibakod
tarolva.
Egyebkent ez a Multec hibatarolo minden regebbi Opelben is benne
van,amelyikbe computer van (Kadett,Ascona,stb...) .
Nehany hibakod :
13	Lambda-szonda aramkore
14	hofokerzekelo zarlatos a testhez kepest
21	tul nagy a fojtoszelep potmeter jelfeszultsege vagy tul kicsi
21-22	fojtoszelep potmeter hibas / vezerloegyseg hibas
24	 utszakasz frekvenciaado
33-34	vezetekszakadas a nyomaserzekelo es a vezerloegyseg kozott
	vezerloegyseg hibas
	nyomaserzekelo hibas
	tomlo hibas
35	uresjarttolto leptetomotor
42	Gyujtasidopont elektronokus kioldasa
51-52	vezerlokeszulek / programtarolo a vezerloegysegben hibas

Nehany kiegeszito hibakod :
19	rossz fordulatszamjel
25	tul nagy feszultseg (befecskendezoszelep)
29	tul kicsi feszultseg (uzemanyagszivattyurele)
32	tul nagy feszultseg (uzemanyagszivattyurele)
44	kipufogogaz sovany (Lambda-szonda)
45	kipufogogaz zsiros (Lambda-szonda)
49	tul nagy feszultseg (akkumulator)
64	aram tul gyenge (primergyujtas)
75	feszultseg tul kicsi (forgatonyomatek ellenorzes)
76	nem folyamatos (forgatonyomatek ellenorzes)
81	feszultseg tul kics (befecskendezoszelep)

Ha valaki elvisz egy computeres Opelt a szervizbe,es kiolvassak a
hibakodot,nagyjabol ezek alapjan meg tudja itelni a hibat.

Mazsola
+ - Elado Ford Fiest (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1100 ccm. 1980-as evjarat. Korahoz kepest jo allapotban. Kaszni, motor jo.
Uj gumik, vonohorog, torzskonyv. Vizsga 2000.11.-ig.
Kikialtasi ar: 255E Ft.

06-30-900-52-88
+ - Nyomatek VS Fordulat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok,

Olvasom a nyomatekrol szolo flamet es nem tudom megallni hogy ne irjak.
Egyebkent ritkan szoktam irni, elsosorban a muszaki dolgok erdekelnek es nem
ilyen sebessegorult alakok mondokai mint amilyen a minap jelent meg a
listan.
Tehat mi is a teljesitmeny? P=M*n
Namost egy kicsit elmelkedjunk rajta. Mikor is jo a teljesitmeny egy
jarmuben? Hat IMHO akkor ha konstans! Vagyis P=M*n=ct. Ehhez hogy kene
kineznie a M=f(v) fuggvenynek? Egy hiperbolara volna szuksegunk! De ha
ranezel egy belso egesu motor karakterisztikajara mit latsz? Egy darabig a
nyomatek no aztan kezd csokkenni! Tehat a hasznalhato fordulatszam
intervallum egy motornal az nM (maximalis nyomatek) es nm (maximalis
teljesitmeny) kozott valtozik. Azert hogy el tudjal indulni a jarmuvel
iktattak be a kapcsoloszekrenynek nevezett darabot a jarmube ami nem csinal
egyebet mint lecsokkenti a fordulatszamot es noveli a nyomatekot. Az idealis
kapcsoloszekreny vegtelen szamu fokozatot kene tartalmazzon. Ilyent egyelore
szeriaban csak a Mitsubishi gyart tudtommal a direkt befecskendezos Otto
motrahoz. Ha egy pillantast vetunk az F=f(v) gorbere (F-taszitoero a
kereken, v-sebesseg) latni fogjuk hogy ha a fokozatok szerint valtozo ero
egy hiperbolat kovet. A trolleybuszoknak azert nincs szukseguk peldaul
sebessegvaltora mert az egyenaromu villanymotor karakterisztikaja nagyon
hasonlit az idealis hiperbolahoz vagyis a fordulatszam (sebesseg)
csokkenesevel no a nyomatek erteke, ezzel biztositva a majdnem konstans
teljesitmenyt. A masik motor ami megfelelne a jarmuveknek az a gazturbina
volna aminek a karakterisztikaja kozel all a hiprbolahoz (linearis), peldaul
ha ilyen gepkocsid volna nem kene sebesseget valtsal soha. Addig is marad a
regi, jol bevalt fogaskerekes kapcsolomu.
Ha valamit elirtam javitsatok ki.
Common Rail a jovo, ilyet vegyetek.

Minden jot, Fekete Zoltan

+ - re: Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hajra skoda! Eljen a cseh autoipar! Ne adjuk a penzt a japcsiknak, meg a
>koreaiaknak! Inkabb a cseheknek/nemeteknek!

Penzt a nemeteknek mi??! Talan forditva, nem....?

andi
+ - Rallye (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A szurkolok bizonyara tudjak, hogy hetvegen lesz a bajnoksag 3. 
futama.Aki tud a futamrol barmilyen informaciot az legyen szives 
kuedje el azt.
Koeszi!!!
+ - Re: oreg autok kilometerei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista, Gonci!

>> Csak informative: magyarorszagon a statisztikai szerint 10000
> km/ev az atlag futasteljesitmeny. Ebben benne van a fonokom 8
>
>Jajjj, senki nem ert meg...
>(...)
>csak eladja. Engem olyan erdekelne, miert?

Lehet, hogy en is felreertettelek, de ime a valasz, miert vesznek a
garazsnak autot az emberek...
1. eset (sajat auto)
Asszem 68 000 km van benne (lusta vagyok kimenni es megnezni)
1987-es Trabi (ebben biztos vagyok:-). Az elso 5-6 evben csak nyaralni
jartunk vele, meg hetvegeken a rokonokhoz, 3000 km gyult ossze. Az apam
sosem tudta megszokni ezt az autot, elotte egy regi 750-es
Zastink volt, ami egy kis ekszeresdoboz volt a Trabihoz kepest, igy nem
nagyon ult bele.

2. eset (szomszed)
7000 km van az autoban, csak videkre jar vele, meg termenyert a piacra.
Azt hiszem 4-5 eves lehet, ha el akarja adni senki se fogja elhinni
az oraallast, de tenyleg igaz. A poen az, hogy akar venni egy Suzit,
mert ez sokat fogyaszt es draga a benzin...

3. eset (ismeros)
40000 km, az auto 8 eves. Nyaron minden hetvegen a Balcsi+vissza.
Telen rokonok, dolgozni busszal jar. Ujonnan vette.

4.eset (ismeros)
BMW, ujonann vette, nem emlekszem milyen tipus, de full extra.
8 vagy 9 eves, 50 000 km van benne. Ceges autoja van, igy nem
nagyon jar vele, mivel 12-13 litert eszik es sajnalja bele a benzint.
Viszont csodaszep es szereti, igy nem adja el.

Egyebkent az "oreg neni autot vett 71 evesen" tortenetet
valaki poennak szanta, vagy komolyan kuldte be? Szerintem
a Nagykorosi uton az autok 80%-a ilyen eloelettel rendelkezik...
Ez nem jelenti azt, hogy nem igaz,de azert erdekes sztori...

Udv,
Nandi
+ - lada 2110 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En mar csak azert is elmentem Budaorson a Lada kereskedesbe,
es megneztem. Bele is ultem, igerem tobbe nem teszek ilyet!
Hat ez szegeny nagyon gusztustalan meg gagyi belulrol. De! Ott
all mellette a Samara, 400 eFt-tal olcsobb, 1.5-os Bosch injektoros
es joval kulturaltabb kivitel. Na azon esetleg erdemes elgondolkodni,
az ujon szerintem idopazarlas.
Udv Mindenkinek:-Dani-
+ - Make Cash on the Net! 3357 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is awesome!

I just had to tell you about Spedia.net! You get paid to 
read email, surf the NET, play games and MOREl!
They send you information about things you are
interested in and they pay you to check it out!
Here's the link:

http://www.spedia.net/cgi-bin/dir/tz.cgi?run=show_svc&fl=8&vid=455360

I know you are going to love this web site! Talk to you soon!


cguzwhnikfodrsikqvf

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS