A motorhoz csak abban az esetben kell papir, ha valami csoda folytan meg
olvashato a motorszam 15-20 ev elteltevel is. Amennyiben a blokk mar annyira
megrozsdalt azon a reszen, akkor nincs az az ellenor, aki megmondja neked
hogy a vizsgalt autoban az eredeti motor-e van benne vagy egy ugyanolyan
tipusu, de mar egy masik. Tapasztalatbol tudom, hogy sok esetben meg azt
sem
tudjak megkulonboztetni, hogy egy 2.0 v6, 2.4 v6, 2.8 v6 vagy egy 2.9 v6
van
benne. Csak azt latjak, hogy v6-os nagy boszme motor, de motorszam nelkul
legfeljebb egy adott marka specialista tudja megallapitani mi is az. Igy
motorszam hianyaban a motor kap egy AF-et es szevasz nem igen kell igazolni,
honnan van (hiszen azt sem tudjak, ki lett-e cserelve egyaltalan). Sot
ha
nem tudnak a motorcsererol, akkor meg azt is elhiszik, hogy az eredeti
motor
van benne es meghagyjak a forgalmiban az eredeti motorszamot, meg AF-et
sem
adnak.
A nyugatrol szarmazo donor autot azert kedvelik sokan, mert egyreszt nagyon
olcso, nagyon jo allapotuak (a magyar szethullott fiatalabb hulladekokhoz
kepest) es odakint nem letezik motorszam szerinti nyilvantartas, csak a
motorkod (motor tipusanak kodja). Ergo, ilyen autobol szarmazo motorblokk
tetszolegesen felhasznalhato, max AF-et kap a beepitett motor. Ezt
hasznaljak ki nagyon sok helyen es ezen elv menten igazoljak le egy hazai
bontasbol szarmazo motorblokkot is.
Igy amit Triznyak mester elmondott, az a szabalyok szerinti hivatalos
eljaras, de ezen szabalyokat igen nehez egy 20 eves kopott, rozsdas
motornal, illetve egy motorszam nelkuli kulfoldrol szarmazo motorblokkon
ervenyesiteni. Igy hiaba a szigoru szabalyok, vannak azert meg lehetosegek.
udv, Aleox
|