Sziasztok!
Akos irta:
: Neked sem biztos, hogy az lenne a jo, ha nem elozhetnenek, mert az
: adott ut atbocsatokepessege annal nagyobb, minel nagyobb sebesseggel
: haladhatsz rajta.
Miutan Te mar a masodik vagy, aki felreert engem, meg egyszer
megprobalom kifejezni magam: szoval nekem semmi bajom a kamionosokkal
altalaban. Pusztan arra probaltam celozni, hogy az elozes
*szuksegesseget* a kamionos idonyeresegevel ill. az elozes *tiltasat* az
autosok idovesztesegevel indokolni nem szerencses, miutan mindket fajta
kozlekedonek mindez minimalis idokulonbseget jelent, csak
pszichologialiag idegesito, de ez egyeni szoc. problema. Raadasul ennel
az idokulonbsegnel sokkal nagyobb idokulonbsegekbe fut bele az ember
(hetkoznap) nemet autopalyakon (baleset, utepites, altalanos kozlekedesi
ellenorzes, vagy szimplan csak tulterhelt utak, lasd Ruhr-videk, vagy
muncheni korgyuru szombaton, amikor sielok jonnek-mennek).
: Vegtelen ido alatt - elozes hijan - vegtelen hosszu kamionsorok
: alakulnanak ki
Ezt az okfejtest nem ertem. Vegtelen hosszu kamionsorhoz vegtelen szamu
kamion kell, ami nem adott. Tudja valaki, hogy az EU-ban hany kamion van
es hany km autopalya (oda-vissza es az egyes sa'vokat kulon-kulon
szamolva -- ki akarom szamolni, hogy az osszes kamion az autopalyakon
(ami nem igaz, mert orszaguton ill. varosban is kozlekednek) valami
kovetesi tavolsagnal az aszfalt hany %-at fedi le?
Masreszt pedig nezd meg a vasuti kozlekedest, ott sincsen nyilt palyan
elozes, csak palyaudvarokon. Ez meg olyan, mintha az egyik kamion
kiallna tankolni/pihenni, a masik meg nem. Valahogy ez sem gorcsol be,
pedig jelentos sebessegkulonbsegek vannak egy tehervonat egy egy ICE
kozott.
: utana pedig eleg csak egy 90-el halado furgon, aki vegigelozi az
: egeszet, maris beallt egesz Nemetorszag.
Itt eljutottunk ahhoz a ponthoz, hogy kell-e muncheni so:rt Minszkbe
fuvarozni, ill. a just-in-time logisztika nepgazdasagi koltsegeihez. De
ez egy teljesen masik tema.
####
Nagyak irta:
: Mas. A bekuldott baleseti statisztikak (Anglia, Nemetor-
: szag) onmagukban (az altalam felvetett problema analizala-
: sara) semmit nem ernek, mert kellene azt is ismerni, hogy
: mennyi a gyorshajtasert megbuntetettek szama.
Miert pont a gyorshajtasert *megbuntetettek* szamahoz akarsz
viszonyitani es nem mondjuk a *gyorshajtasok* abszolut szamahoz? Extrem
eset: a rendorsegnek nincsen traffipaxa, igy senkit nem buntetnek
gyorshajtasert, de azert megis tortennek relativ gyorshajtasbol eredo
balesetek. Magyarul, amig a lemeszeles rizikoja orszagrol-orszagra
jelentosen valtozik, nem erdemes erre statisztikat alapozni.
Egyebkent miert nem jo neked azon nemet statisztika, hogy a szemelyi
serulessel jaro balesetek 14,4%-a nem megfelelo sebessegre vezetheto
vissza? Ez ugyebar minden esetben az altalad propagalt relativ
gyorshajtas esete. Szoval?
Udv,
marky
|