Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3633
Copyright (C) HIX
2010-02-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kamionok (mind)  64 sor     (cikkei)

+ - kamionok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akos irta:
: Neked sem biztos, hogy az lenne a jo, ha nem elozhetnenek, mert az 
: adott ut atbocsatokepessege annal nagyobb, minel nagyobb sebesseggel 
: haladhatsz rajta.

Miutan Te mar a masodik vagy, aki felreert engem, meg egyszer 
megprobalom kifejezni magam: szoval nekem semmi bajom a kamionosokkal 
altalaban. Pusztan arra probaltam celozni, hogy az elozes 
*szuksegesseget* a kamionos idonyeresegevel ill. az elozes *tiltasat* az 
autosok idovesztesegevel indokolni nem szerencses, miutan mindket fajta 
kozlekedonek mindez minimalis idokulonbseget jelent, csak 
pszichologialiag idegesito, de ez egyeni szoc. problema. Raadasul ennel 
az idokulonbsegnel sokkal nagyobb idokulonbsegekbe fut bele az ember 
(hetkoznap) nemet autopalyakon (baleset, utepites, altalanos kozlekedesi 
ellenorzes, vagy szimplan csak tulterhelt utak, lasd Ruhr-videk, vagy 
muncheni korgyuru szombaton, amikor sielok jonnek-mennek).

: Vegtelen ido alatt - elozes hijan - vegtelen hosszu kamionsorok
: alakulnanak ki

Ezt az okfejtest nem ertem. Vegtelen hosszu kamionsorhoz vegtelen szamu 
kamion kell, ami nem adott. Tudja valaki, hogy az EU-ban hany kamion van 
es hany km autopalya (oda-vissza es az egyes sa'vokat kulon-kulon 
szamolva -- ki akarom szamolni, hogy az osszes kamion az autopalyakon 
(ami nem igaz, mert orszaguton ill. varosban is kozlekednek) valami 
kovetesi tavolsagnal az aszfalt hany %-at fedi le?

Masreszt pedig nezd meg a vasuti kozlekedest, ott sincsen nyilt palyan 
elozes, csak palyaudvarokon. Ez meg olyan, mintha az egyik kamion 
kiallna tankolni/pihenni, a masik meg nem. Valahogy ez sem gorcsol be, 
pedig jelentos sebessegkulonbsegek vannak egy tehervonat egy egy ICE 
kozott.

: utana pedig eleg csak egy 90-el halado furgon, aki vegigelozi az 
: egeszet, maris beallt egesz Nemetorszag.

Itt eljutottunk ahhoz a ponthoz, hogy kell-e muncheni so:rt Minszkbe 
fuvarozni, ill. a just-in-time logisztika nepgazdasagi koltsegeihez. De 
ez egy teljesen masik tema.

####

Nagyak irta:
: Mas. A bekuldott baleseti statisztikak (Anglia, Nemetor-
: szag) onmagukban (az altalam felvetett problema analizala-
: sara) semmit nem ernek, mert kellene azt is ismerni, hogy
: mennyi a gyorshajtasert megbuntetettek szama.

Miert pont a gyorshajtasert *megbuntetettek* szamahoz akarsz 
viszonyitani es nem mondjuk a *gyorshajtasok* abszolut szamahoz? Extrem 
eset: a rendorsegnek nincsen traffipaxa, igy senkit nem buntetnek 
gyorshajtasert, de azert megis tortennek relativ gyorshajtasbol eredo 
balesetek. Magyarul, amig a lemeszeles rizikoja orszagrol-orszagra 
jelentosen valtozik, nem erdemes erre statisztikat alapozni.

Egyebkent miert nem jo neked azon nemet statisztika, hogy a szemelyi 
serulessel jaro balesetek 14,4%-a nem megfelelo sebessegre vezetheto 
vissza? Ez ugyebar minden esetben az altalad propagalt relativ 
gyorshajtas esete. Szoval?

Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS