Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1043
Copyright (C) HIX
2001-03-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Birsagok (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Autovillamossagi muhelyben jartam... (mind)  51 sor     (cikkei)
3 Re: olaj a palyan (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Rajka-Pozsony (mind)  15 sor     (cikkei)
5 spam (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Re: Dura Lube (mind)  15 sor     (cikkei)
7 olajszint hol font hol lent (mind)  17 sor     (cikkei)
8 ford escort vasarlas (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Re: Re: Morcos hangnem, Volvo V40 (mind)  50 sor     (cikkei)
10 Suzuki autoszalon, Toyota Celica (mind)  39 sor     (cikkei)
11 Re: antenna (mind)  31 sor     (cikkei)
12 Rendorok es biztositok... (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Re: rendorsegi kapcsolat + morgas (mind)  37 sor     (cikkei)
14 Auto sex ( off ) (mind)  18 sor     (cikkei)
15 W8, kulfoldi buntetes, SUZU cras&kerekek (mind)  31 sor     (cikkei)
16 Trabant (mind)  3 sor     (cikkei)

+ - Birsagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Budafoki (lehet, hogy ott Hunyadi Janosnak hivjak) uton mentem es
lefenykepeztek ott, ahol van az a bazi nagy soderszoro gepezet. A papir
szerint 40 helyett 84-gyel mentem, nevezzem meg az autot vezeto szemelyt.
Vegul a baratnom adatait irtuk be. Na nem onzosegbol, de o nem nagyon vezet,
egyutt megyunk mindenhova. Hivatalosan o videken lakik, es meg is erkezett
az ottani cimere a hatarozat az ottani kapitanysagrol miszerint, es most jon
a megdobbento, 10000 Ft birsaggal sujtjak. Ott volt meg, hogy figyelembe
vettek az eddigi buntetlenseget, meg hogy fellebbezhet a dontes ellen.
Kerdem en, ez hogy lehet? Miert nem vettek el a jogositvanyat a tobb mint
100 %-os sebessegtullepesre?

Egy masik eset, szinten en voltam. A Budaorsi uton mentem kifele a varosbol,
es ahol az utolso lampa van, meg a Nagyszolos elott, atcsusztam egy
"narancssargan". Megyek tovabb, egyszer csak latom, hogy mogottem kek
villogo. Nagy nehezen megalltam, rendor, papirok, szonda, piroslampa, na
most ezert be fogjak vonni, en probalom terelni a "helyszini birsag" fele, o
kezdi belatni, hogy o is jobban jar.
Na, mennyi legyen? - kerdi kedvesen.
Benyulok a zsebembe, talaltam benne 1, azaz egy darab ezrest. Felenken
megemlitem, hogy sajnos csak ennyi van nalam. Rendornek felszalad a
szemoldoke, hogy megis hogy kepzelem. Mondom neki, hogy ennyi van. Nezzem
meg a kicsiban. Odamegyek, szoszmotolok, persze nincs tobb. Akkor nezzem meg
a tobbi zsebemet is. Na, gondoltam, a gatyamat ne toljam le? Megnezem,
persze nincs. Hat, ennyivel nem engedhet el. Meg tiz percig ment az "Ez tul
keves - De nincs tobb", es vegul elengedett. Es a legszebb az egeszben, hogy
utana vettem eszre, hogy a gatyam zsebe osszegyurodott, es azert nem
talaltam meg benne a tizezrest. Ez 1999/ben volt, az elobbi pedig 2000-ben.

A kerdesem: vontak mar be valamelyikotoknek ilyesmiert a jogositvanyat? Ha
jol tudom, mindkettoert elvileg bevontak volna egy idore.
+ - Autovillamossagi muhelyben jartam... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ez nem egy husveti locsolovers kezdete, hanem a
tegnapi (tanulsagos) tortenet bevezeto gondolata.
Budapesten megkerestem az egyik regi ismerosomet,
akit ugy 20 eve ismerek. Jelenleg, a ...keruletben
autovillamossagi muhelye van, es igert nekem egy-ket
darab "gumiharmonikat" a kocsim ajto-kapcsoloira.
Mert altalaban nem lehet ilyesmit kulon kapni.
Nevezzuk "S" urnak a "volt haveromat". (Tegnap ota
mult idoben).
Szoval nagy rohanasban voltam, mert egy 400 km-es
ut vart ram. A szallitando holmit meg nem pakoltuk
fel a kocsira. Utkozben megalltam S-nel, hogy a
regebben igert gumiharangok kozul valogasson nekem.
De el volt foglalva valami ugyfelevel, igy nagyon
nem tartottam fel. Mondtam neki hogy majd kesobb
visszajovok, mert fel kell pakolnunk a holmit, es
idore megyunk. En csak a sofor voltam, igy nekem
kellett igazdodnom a tobbiekhez.
Ugy 2 ora mulva ertunk vissza, de elotte S urat
felhivtam, hogy tud-e ram varni, mert ha nem, akkor
nyugodtan zarja be a muhelyet. Ugyis meg kellett
allni, hiszen az utasoknak egy par perc kenyszerpihnot
kellett tartaniuk. Meg volt 10 perc a "zaroraig", es
gondoltam belepek S-hez, hogy egy par szot valtsak
vele, de mint ahogy telefonon emlitettem, ha dolga
van, miattam ne zavartassa magat.
Normalis helyen becsukjak a muhelyt az ember elott,
es udvariasan elkoszonnek. Na de S baratom, mint a
faba szorult fereg, ugy uvoltott. Gondoltam, poenkodik,
hiszen velem lehet viccelni. De ahogy hallgattam, lattam
rajta, hogy nem viccel, es mint egy idegbeteg ugy uvolt
hogy "neki dolga van". En meg elkoszontem, sarkon
fordultam, es ezennel befejezettnek tekintettem a majd
20 eves ismerettseget.
De azert S-nek kuldtem egy SMS-t, hogy velem igy senki
nem beszelhet, es vegye tudomasul, hogy ez volt az utolso,
hogy en megkerestem.

Nem irom a listara hol van a muhely. Ha valakit erdekel,
es ne adja isten raismerne az illetore, akkor maganlevelben
tajekoztatom.

Ja, es S-nek uzenem. Ha netan feliratkozott a listara, es
olvassa ezen soraimat:
Dunaujvarosban kizarolag keszseges autovillamossagi
muszereszek dolgoznak.
Hozzajuk barmikor fordulhatok, es nem uvoltenek.

Peter.
+ - Re: olaj a palyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sorban kenodnenek fel a kocsik a betontekno korlatra, mert nincs az
>az isten, ami megtartana olajon. Meg ennel a nagyon lassu temponal is
>iszonyu oldalerok vannak a kocsiban (nem birtam a felyemet megtartani).


Igy van, az ovalpalyas versenyeken nagy gondot forditanak arra, hogy a
palyan se olaj, se viz ne legyen. A balesetek soran kifolyt olajat homokkal
(vagy valami speci porral) felitatjak es "felsoprik". A nagyobb mennyisegu
vizet pedig egy teherautora szerelt repulogep turbinaval (kvazi orias
holegfuvo) szaritjak fel. Ezert mar volt olyan, hogy egy kiados eso utan 15
perccel csontszaraz palyan indult a CART verseny.

Peter
+ - Rajka-Pozsony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Multkor ajanlottatok az autoklub honlapjat
kulfoldi benzin arak es autopalya dijak ugyben.
Sajnos mivel nem vagyok tag, nem mindent  tudok megnezni
igy par kerdest meg mindig nem sikerult tisztaznom.
Az szeretnem megtudni, hogy Rajka es Pozsony kozott is
kell-e matrica es ha igen akkor ki lehet-e kerulni ezt a szakaszt?
A masik meg, hogy lehet-e szlovak benzikutaknal kartyaval
fizetni (feltetelezem, hogy Ausztiaban es Nemetorszagban igen)

Koszi
--
 llaci
mailto:
+ - spam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Nem kapott senki sem valmi argentin borokat reklamozo leveleket amikben
ket darab nagy meretu *.doc fajl volt? Az egesz hix guru kapott ezekbol!

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

Spiritual leadership should remain spiritual leadership and the temporal
power should not become too important in any church.
- Eleanor Roosevelt
+ - Re: Dura Lube (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

, you wrote:
>   Namost en ultem Nascar kocsiban, igaz, csak mint mitfahrer. Raadasul
> eleg lassan ment, eppen felkapcsolt kettesbe (160 korul). Kizartnak
> tartom, hogy egy kocsibol elfojik az olaj a palyan es a verseny megy tovabb.

Bocsika! Ma veletlenul megegyszer lattam a reklamot es nem nascar
versenyrol volt szo hanem autocros-rol. De a tortenet ugyanaz!

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

"Life is a garment we continuously alter, but which never seems to fit."
-- David McCord
+ - olajszint hol font hol lent (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kovetkezo jelensegre lettem figyelmes:

Amikor reggel indulas elott nezem meg az olajszintet
-egesz ejjel raert lecsurogni- a palca max. jelzesenel
all. Amikor este hazajovet utan nezem meg, minimum-
jelzes alatt van! Az hagyjan, hogy valamennyit felsziv
a motor uzem kozben, meg ide-oda frocskoli az
olajtekno falara, de _ekkorat_ azert nem illene szornia
az olajnivonak. Korabban sem tapasztaltam ilyet,
emlekeim szerint a regi motornal <1 cm volt az ilyen
termeszetu szoras.

Ez normalis? Most melyik erteknek higgyek, avagy
mikor kell merni olajszintet?

udv: VAti,
Skoda 120L
+ - ford escort vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Kineztunk egy 7 es fel eves Ford Escort-ot hetven-valahanyezer km-rel,
vezetett szervizkonyvvel. Nagyon szepen nez ki, a Konyves Kalman korut
elejen levo Ford szerviz oldalan van. Egy a baj, hogy nem hajlandok a
mi altalunk ismert szervizbe elvinni megmutatni, az ismeros szerelo
meg nem tud munkaidoben eljonni a Ford-szervizbe.

Nem tudnatok valakit, aki jelen tudna lenni a Ford-szervizben torteno
allapotvizsgalaton, vagy legalabb az allapotvizsgalat utan kicsit
megnezne a kocsit, nincs-e visszatekerve az ora, vagy mittudomenmi?

gjozsef                          mailto:
+ - Re: Re: Morcos hangnem, Volvo V40 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [International]
> Temakor: RE: Awender, Muszaki Konyv ( 12 sor )
> Bocs a morcos hangnemert, csak le akartam tesztelni, hogy a kedves
> listatars nem akar-e veletlenul hulyet csinalni belolunk. Az utobbi
> szamok egymasnak tokeletesen ellentmondo nyilatkozatai es kerdesei
> erre engedtek kovetkeztetni. Ezeket most nincs kedvem osszeszedni,
> mindenki utana nezhet.

Az elejen elmondtam, hogy mi a szitu: 30 eves vagyok, es soha nem 
foglalkoztam kocsikkal. 

Vettem egy Seat Ibizat 210e Ft-ert kb. 2 eve - sajat magam. Hat olyan 
is volt.

Most olyan helyzetbe kerultem, hogy kulfoldon fogok dolgozni es 
augusztus/szeptember kornyeken be kell fizetnem egy autora, hogy a 
csaladdal haza tudjunk latogatni. Szoval ez van, magamra leszek 
utalva es nagyon be vagyok rezelve, hogy rosszul valasztok, vagy hogy 
megint atvernek. 

En azt nem ertem, hogy mit nem lehet ezen erteni?

Azt, hogy ellentmondok magamnak, ketlem. Ha kaotikusnak tunnek 
kerdeseim, az csupan azert van, mert ide-oda kapkodok. Igazabol nem 
is gondoltam, hogy ennyi automarka van. A masik pedig, hogy barmit 
vetettem fel, mindegyikre volt pro-kontra erv is. Amit nem gondoltam 
volna, hogy webes autosujsagok szerkesztoi, autokereskedok is 
szivesen segitettek. Veluk listan kivul is sokat leveleztem.

Most neztem peldaul a Nemet hasznaltauto piaci arakat es az a 
benyomasom, hogy sokan ott vesznek egy kocsit, picit jarnak vele, 
megunjak es eladjak. A hasznalt kocsi olyan vonzo aron van, hogy 
erosen elgondolkodtam azon, hogy azt kellene venni. Mar el is kezdtem 
olvasni a www.womanmotorist.com -on levo dolgokat, melyben 
hasznaltkocsi vasarlasi tanacsokat adnak.

A legszuro kerdesem meg a pollenszurore vonatkozott. Nem tudtam, hogy 
van mas legszuro is a kocsiban. Most mar felhomalyositottak, hogy van 
es hogy nem lehet megvalasztani, milyen legyen benne.

Most peldaul a Volvo V40-es tunik nagyon szimpatikusnak, mert 
hasznaltan sokkal olcsobb, mint ujonnan es nagyon jo es biztonsagos 
autonak tunik. Mar azt is tudom, hogy 20000km/ev No., 10000km/ev Mo a 
jellemzo hasznaltsag.

Udv,

	awender
+ - Suzuki autoszalon, Toyota Celica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Szerdan voltam pesten. Es ugy esett, hogy nehany orat kellett varnom 
kollegamra az Egressy ut, Mexikoi ut keresztezodesnel. Mivel ott volt 
a Suzuki autoszalon, ezert sokatok tanacsat kovetve bementem. Nem 
szandekozom Suzukit venni, mert mindenki lebeszelt a Japan markakrol 
az alkatresz dragasaga miatt. - Bar a Suzuki Baleno szimpatikus 
azert.

Szoval bementem. Volt ott egy biztonsagi or, nehany autokereskedonek 
tuno ember meg egy adminisztrator holgy, aki ures tekintettel meredt 
a vegtelenbe (delelott 11 ora). Koszontem, nem koszontek, bementem. 
Korbejartam az autokat. Beneztem a vezetooldal lehuzott uvegen at. 
Volt ket Swift, egy Wagon R+, meg egy Suzuki Sedan. Nagyon koparnak 
tuntek belulrol, mert meg radio sem volt bennuk. Azt gondoltam, hogy 
egy autoszalonban legalabb valami jol felszerelt kocsi van.

Ami latvanyra feltunt, hogy a WagonR+ elso ulesei eleg picik. Bar 
lehet hogy csak erzekcsalodas volt.

Egy negyedorat maszkaltam a kocsik korul, de senki nem foglalkozott 
velem. Azt nem tudom, hogy ilyenkor engedely nelkul be lehet e ulni a 
kocsiba, ezert nem probaltam meg, hatha szolnak. Az elso ulesek elott 
vedopapir volt a labhelyen, de eleg koszos.

Egyik listatars emlitette, hogy az autoszalonban minden csillog 
villog. Hat en itt nem vettem eszre semmi ilyesmit. Igazabol 
favagouzletnek tunt. Majd elmegyek Sopronban is, hatha itt masok.

Ja igen, cirka 3 orat varakoztam a keresztezodesben, es mindenfele 
kocsit lattam. Egy Toyota Celica le is parkolt a keresztezodesben, 
azt korbejartam, de figyelmeztetoen villogtatni kezdett a lampaival. 
Ott parkolt vegig egy Renault Laguna is. Nagyon jol nezett ki. 
Igazabol nem mertem nagyon megnezegetni, mert hatha tolvajnak neznek 
aztan agyonvernek. Szoval ennyi.

Udv,

	awender
+ - Re: antenna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Miert kell mashol megfurni? A motoros helyere nem tudsz betenni egy ezer
forintos sima kihuzhatot?
A 90cm-es botantennanal szerintem meg nem talaltak ki jobbat. Mondjuk ha
pesti vagy, akkor egy darab drottal is megy minden radio, de ha kimozdulsz,
akkor egesz uton tekergetheted az allomaskeresot, hogy a szlovak, szloven
stb adokon kivul hallhass valamit.
KI
ui: Hogy tortek le a motoros antennadat? Ennek nem pont az a lenyege, hogy
ha lekapcsolod a radiot, behuzodik? Az en egyik kocsimban egy Praktikeres
akcios 3eFt-os motoros antenna van (3 db-ot vittem vissza belole, mert 2-3.
bekapcsolasra leegett a motor.A 4. jo lett.), es az is ilyen.

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Sziasztok!
>
> Valaki kedvesen elhajlitotta az elektromotorral mozgatott antennat az
> automon.
> Azt mondjak ezt nem lehet javitani csak cserelni.
> Lehet, hogy annyi penzt nem er az egesz, csak a kozlekedesi hireket
> hallgatom meg nemi zenet, inkabb hatterradiozom a kocsiban.
> Meg az auto sem mai. Mashol megfuratni nem akarom.
> Van olyan antenna amit pl. az ablakuvegre lehet ragasztani?
> Van ilyennel tapasztalata valakinek? Mit tanacsoltok?
>
> taylor
>
>
>
+ - Rendorok es biztositok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A szitu a kovetkezo volt: egy utcaban fordult volna meg
> (szabalyosan), s mar a szembejovo savban volt, az utra
> nagyjabol merolegesen, amikor nagy sebesseggel valaki
> beleszallt. Ez utobbi egyebkent eppen elozesben volt, ezert
> lehetett a szemkozti savban. Persze nem ismerte el vetkesseget

Teljesen hasonlo eset, de rendor nem volt. Elismeres ugyben annyi
tortent, hogy az ellenfel el sem ment a biztositohoz,
megcsinaltatta a kocsijat. Ennek ellenere az o biztositoja mindent
megprobal azert, hogy felelossegmegosztas legyen, szakertot ker
fel, stb. Az egesz kar maximum 50ezer Ft, azt hiszem erre mondjak,
hogy rohejes...
+ - Re: rendorsegi kapcsolat + morgas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Bence, 

Sajnos el kell hogy keseritselek, mert nekem is volt
hasono problemam, es annak ellenere, hogy volt
rendorsegi kapcsoaltom, a baleset utan
mintegy 2 es fel honap mulva volt az elso targyalas,
a vegjatek pedig 8 honap mulva volt, a biztosito
pedig a kareset utan 10 honappal fizette ki az 
utolso reszletet, ne'mi kotozkodes utan. 
Ha nem lett volna rendes a karosszerias, akkor
bizony 20-30%-ot nekem kellett volna a karbol fizetni.



Mas morgolodas

Nem tudom ki, hogy van vele de az utobbi
idokben Bp.-en igen alaszallt a kozlekedesi moral.
(Meglepett, hogy tud meg romlani :)))
12 eve minden nap munkaban hasznalom az autot,
sokat kozlekedem, de kicsit sok volt ami az elmult
ket napban tortent. 
Elterjedt, hogy a bal savbol kanyarodnak jobbra, 
a jobb savbol meg balra. Ebben a palmat a ket savon keresztul 
jobbra kanyarodo aszfaltozo kocsi vitte el,
az b. kerdes, hogy egyaltalan miert nem _eleve_
a jobb savban kozlekedett.
80-nal kozlekednek 30-as
ovezetben, es csodalkoznak, hogy nem tudnak megallni
a jobbkezes utcanal. 
A mai gyongyszem: a Vaci ut belso savjaban megall
az auto kiteszi az indexet balra, es harom savo keresztul balra kanyarodik, 
az nem zavarja, hogy mogotte dudalnak.

Bocs, de nekem sok volt

Udv: Horvath Akos
+ - Auto sex ( off ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek

Sziasztok autosok.

>BEST RAPE AND ANIMALS SITES!!!
http://www.illegal-porno.com/cgi-bin/topsites.cgi?alex

No ide figyuzz te buzerator, akkor nezem meg a porno lapodat, amikor te
alanezel a Skodamnak :-)) Annak is szexi fara van biz am :-))) Vagy vegyel
egy vagon Militec - 1 - et es huzz a francba ! Meg van export Trabantom
Mennyi kell ?? :-)))))) Made in DDR :-)))))))) Huzzal innet az autorol nem
vagyunk rad kivancsiak. Viszont eloszor tanulj meg Magyarul !!!!! Kocsog !

Udvozlettel : Frigyes

Ui. Ment maganba is.
+ - W8, kulfoldi buntetes, SUZU cras&kerekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

djtiszy : A W8-nal 3 vagy 4 sorban vannak a hengerek ? :-))

Kulfoldi buntetesrol jutott eszembe : Mi lehet akkor, ha a hasznaltan vett
auto eseten az elozo tulaj hagyott hatra ilyen tartozast ?
Itthon az adasvetelivel bizonyithatok dolgokat, de a hataron.... Es utolag a
penz visszaszerzese
szinten nem kis melo lehet. Persze az esely valszeg kisebb,  mint  egy komoly
balesete.

Nemregiben nezegettem tan a crastest.com oldalt (nem biztos, hogy ez volt, vmi
USA torosoldal,
es a SUZUKI-k bizony tisztessegesen a kozepmezonyben szerepeltek, annak sem az
aljan.
Megneztem az ncap-on is, es ami miatt gyenge lett, az csak a kis suly, a torese
i
ott is atlagosak.
No most az en 1.6-os SUZU-m már par kg hijan 900. Szoval lehet, hogy ez mar egy
biztonsagos
auto ?
Meg egy apro kerdes.
Van ugye a felni kozismert meretezese : atmero, szelesseg. Van utana meg egy 70
koruli szam.
Az mi ? Megneztem, az alufelnik kb 15 mm-rel kijebb teszik a gumit, mint a
lemezek. Erre utal?
Es hogy kell erteni ?

Egyebkent is, mit mernek az auto nyomtavanak a meghatarozasakor ? A gyari
alufelni es a gyari
lemezfelnivel szerelt autonal van 30 mm kulonbseg.

Attila
+ - Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Köszsönöm a Trabant műszakikönyvel kapcsolatos 
infókat!
Peti

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS