Zoltánnal egyetértve csak annyi kiegészítést tennék a leveléhez, hogy
mennyivel jobb lenne ha a fiatal rugalmas és tiszteletlen elmék
szárnyalnának új irányokba és nem a fehéredő hajúakra kellene hagyatkozni.
Viszont én egy másik szemléleti kérdést feszegetnék, tekintet nélkül a
jelenlegi oktatás tartalmára, nevezetesen az oktatott felelőssége. A
"vitaindító" felvetéssel ott nem értek egyet, hogy a hallgató ne azért
menjen egyetemre, hogy ott tanítsák azaz engedje, hogy az erre hivatottak
töltsenek valamit a fejébe, hanem, hogy tanuljon azaz az ismeretek
szerzésében aktívan vegyen részt, menjen utána ismerteknek, tágítsa tudása
körét (még ha nem is vizsgaanyag!).
Még a régebbi időkben is, de mostanság mindenképpen 4-ed 5-öd évben marad
annyi energiája, szabad ideje egy hallgatónak, hogy kötelezőn túl, akár
az
elméleti ismereteit bővítse, akár az ipar területein némi gyakorlatias
ismeretet gyűjtsön - az ipar igényei szerint.
Noha a vitaindítónak az elégedetlenségével nagyon sokban egyetértek, például
mikor fiatal munkatárs felvételével próbálkoztam.
m.istvan
|