Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1030
Copyright (C) HIX
2001-02-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Gyorshajtas, lakott terulet (mind)  27 sor     (cikkei)
2 Re: Skodassag :) (mind)  94 sor     (cikkei)
3 Re: Fiat (mind)  78 sor     (cikkei)
4 Re: Zippzar, zorgolodes, huzatas 100-ra (mind)  25 sor     (cikkei)
5 Som/6 (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Re: Skoda Feeling&horror (mind)  67 sor     (cikkei)
7 km vagy a kor? (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Re: Som/6 (mind)  48 sor     (cikkei)
9 Re: Re: Skodassag :) (mind)  27 sor     (cikkei)
10 szervizkonyv (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Gyorshajtas, lakott terulet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>---
Ez nagyon szeles latokoru eszrevetel volt, buszke lehetsz magadra.
Kar, hogy ma Magyarorszagon a mereseket nem a panelok kozott vegzik,
hanem a 70-es zonak vege utan 1 meterrel, hogy aztan a vegen meg en
legyek boldog mert 80-nal nem lonek fobe "csak" jol megbuntetnek.

> ..., de lakott teruleten jelentosen soha nem lepem tul a
> sebesseghatart.

Vasuti atjaro? 30-as "kintfelejtett" tablak? M1-M7 kozos bevezeto bp-i
szakaszai?
>---

Buszke is vagyok. :) 
Abba meg ne menjunk bele, hogy hol vegzik a mereseket, mert elegge
megdobbennel, hogy milyen 
helyekrol erkezik a feljelentesek nagy resze.
Az utolso megjegyzesedre meg azt tudnam mondani, hogy dogoljon meg kutyaja
annak, aki ott lefenykepez. :)
Valoban van ilyen, es nem egyszer fordult elo, hogy a szabalysertesi eloado
egy elnezo mosollyal jelentette ki, 
hogy elnezest a kollegak neveben is, es mivel o is autos, ezert nem fog
megbuntetni.
Es olyan is volt mar, hogy utankepzesre kuldtek Budakeszi belvarosaban
150-el kozlekedo autost.

Gyula
+ - Re: Skodassag :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Skodassag :) ( 67 sor )

> >Igy csak annyit tennék hozzá, hogy az 1969 és 1983 között
> >gyártott farmotoros Skodák szerintem már akkor elavultak voltak,
> >amikor kigördültek a gyárkapun, és abban az id_ben jócskán akadt
> >jobb alternatíva, mint egy ilyen nehezen kezelhet_, bizonytalan úttartású,
> >kényelmetlen rugózású négykerekű valami. Azt hiszem, ha a Lada vagy
> >a Zastava szót említem, akkor nem is kell olyan messzire mennünk. :)
> >Ez nem flame, hanem tapasztalati tény, amit persze nem muszáj elfogadni.
>
> Bocsi, de nem is fogadom el :))) Ellenervek:
>
> Ad 1: nem hinnem, hogy mar akkor elavultak, mikor kikerultek, mert nezzel
> csak korul... Melyik autobaol van most a legtobb az utcan? Lada? Zastava?
> Dacia? A "regi, szocialista" kategoriabol messze a Skoda, ami tulelte az
> osszes tobbit... Nem is kicsivel!

Es ez mire bizonyitek, mondd? Zastavabol eleve joval kevesebbet adtak el,
aminek okait szerintem nem abban kell keresni, hogy a kutyanak nem kellett,
hanem hogy keveset kaptunk. A Ladat es Daciat ugyebar elhordtak a keleti
szomszedaink... most levonhatnam azt az irtozatosan hulye kovetkeztetest,
hogy azert tehettek meg, mert mindenki szabadulni akart toluk, de nem
teszem. Azert vihettek el, mert jo penzt adtak ertuk, es a hulyenek is
megerte a valosagos ertekenek ketszereseert megszabadulni toluk!

> Ad 2. A skodaban vanak olyan dolgok, amit pl a mai autogyarak is
> atvehetnnek, mint pl a gazpedalt... mennyivel kenyelmesebb pl.
> letamasztani a sarkamat, es "bokabol" nyomni a gazt, mint ezeket
> az idetlen pedalokat? (legalabbis nekem sokkal kenyelmesebb volt)

A Skoda maskulonben valoban _kivalo_ ergonomiajanak egyetlen egy
gyenge pontja van: a pedalok elrendezese.

> Ad 3: Nehezen kezelheto... Tedd akkor hozza, hogy NEKED... mert en
> megmondom oszinten viszonylag konnyen mgszoktam, megszerettem,
> pedig egy Golf III-ason tanultam vezetni!!!

En is konnyen megszoktam es megszerettem annak idejen, sot meg most is
szeretem vezetni, ugyhogy azt hiszem ket kulonbozo dologrol beszelunk.
A "kezelhetoseg" nem az ergonomiat jelenti. Nem. A kezelhetoseg az az
uton valo iranyithatosagot takarja, hogy csuszasnal mennyire tudod
megfogni, milyenekgt54rfvb az ivmeneti tulajdonsagai, hogyan reagal a kormany-
mozdulatokra, milyen az egyenesfutasa. A szo sajnos nem a legtalalobb,
de az autos szakzsargonban ez terjedt el, mert az angol "handling"
szobol forditottak.

> Ad 4: Sajat magadnak mondasz ellent, mikor azt modod, hogy kenyelmetlen
> (kemeny) a rugozas, meg bizonytalan az uttartas. Pontosan a kemeny
> rugozasa miatt jobb az utartasa a Skodanak. Fraszt tudtam kapni pl. a

A 1983 elotti Skodaknak a ket feladatot egyszerre sikerul teljesiteniuk.
Amellett, hogy nem eppen lagy a rugozas (igaz, nem is kimondottan feszes,
szoval valahol a ketto kozott), igen rossz az uttartasa, csuszashataron
pedig egyenes eletveszelyesen viselkedik. Kulonben azt elismerem, hogy
pontatlan voltam, az lett volna korrekt, ha azt irom: _rosszul_ hangolt
(=lagynak szant) rugozas, es reszben ennek, reszben a futomu konstrukciojanak
koszonheto pocsek uttartas.

> Daciatol, egy ora utan tegeribeteg lettem tole... Vezettem kocka ladat
> en is, es megmondom oszinten a kanyaban nagyon is feltem, mert sokkal
> stabilabb volt a Skoda.

Ez valoszinuleg csak erzet volt. A fenti autok kiszamithatobban
viselkednek, ha elerkeztek stabilitasuk vegere.

> Ja, mondjuk valoban ha valaki nem szokta meg, hogy
> a kormayon 1 egesz fordulattal kevesebbet lehet tekerni, mint mondjuk a
> Ladaen, (a Skoda kormanya eleg preciz, finom mozgasra is jol reagal) az

Chipi! Milyen Skodad van neked? Mert annak alapjan, amiket feljebb leirsz,
lefogadom, hogy a szeles nyomtavos 1983 utani. Az pedig rohadtul nem mindegy!
Ezert irtam le a pontos intervallumot: 1969 es 1983 _kozott_. 1983-ban
a rugozas es uttartas osszes neuralgikus pontjat megoldottak, attol kezdve
nagyon lagy es nagyon kenyelmes a rugozasuk, es megfelelo az uttartasuk, a
fogasleces kormanymuvel meg nagyon konnyen es pontosan iranyithatok is.

> mar egyeni szoc.pol.... Meg kell tanulni vezetni! :)) Ja, mit ertesz nehez
> kezelhetoseg alatt? Mert kivancsi lennek erre... Komolyan...

Ld. feljebb.

> Szoval szerintem a Skoda a MAGA KATEGORIAJABAN egy NAGYON JO auto...

Ha az utshow szeriarol beszelunk, egyertek. Es mielott meg valaki
megvadolna valamivel:


EN SZERETEM A SKODAMAT!!! :))))


Z.

= Nasfay Zoltan - www.relax.hu -  =
+ - Re: Fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Fiat ( 41 sor )

> Nasfay Zoli irta:
> > Na, na, na. Nem ugy van az :) En nem tudok rola, hogy a
> > Fiat barmelyik reklamkampanyaban egyszer is elhangzott volna,
> > hogy a nyomatektalan motor es a zorgo muszerfal szeriatartozek.
> > Szerintem eppen az az igenytelenseg, hogy a gyarban ez ellen
> > nem tesznek. Ettol egy kocsi nem "mas", hanem inkabb "rossz".
> > Szep dolog a politikailag korrekt hozzaallas, de az autokra azert
> > ne terjesszuk ki. Vagy ha a tisztesseges nyomatekkarakterisztika
> > es zorgesmentes belso ter nem varhato el egy olasz autotol, akkor
> > legyszives ne szidd az S100-as Skodakat se, amiert szelben jobbra-
>
> Zoli,
> nem tudom fejbol a Marea nyomatekat, de gondolkodtam egy uj
> Marean, es biztosan nem azert nem vettem meg, meg nyomatek-
> szegeny.

Csaba, :)
Fogalmam sincs milyen a Marea motorja. Ha azt mondod, az alapjarattol
leszabalyzasig ugy huz mint egy gozmozdony, en azt is elhiszem. (Oke,
ezt azert megsem igerem meg.) A kerdes az volt, hogy szabad-e egy
autot kritizalni azert, mert (szo szerint idezek) "utalja az alacsony
fordulatot". Szerintem nagyon is, a Te elso reagasod szerint nem, es
szerintem EZ a szamarsag. :)

> Ha egy kocsi alapjarat-2500 fordulat kozt nem huz, aztan meg
> lead 150-180 Nm-t, az egyaltalan nem rossz karakterisztika,
> hanem egyszeruen porgos motor. Persze en is orulnek olyan
> motornak, ami alapjarattol 7000-ig a nyomatek 100%-at adja le,
> de ilyet meg nem talaltak ki.

Amig belsoegesu motorokrol van szo, nem is fognak, mert (szerintem
legalabbis) fizikai lehetetlenseg. Maximum kozelithetnek fele, de
el nem erhetik. Egy V8-as nagy loketterfogatu motor (mondjuk egy
otliteres Chevy) egyebkent mar hihetetlenul meggyozo ilyen
tekintetben. :)

> A zorgesmentes belso no comment, a ketto dolog nem veheto
> egy kalap ala (a 147 mar nem zorog, probaltam :)))).
> Eppugy, ahogy nem veheto egy kalap ala, amit Te leirtal.
> Mivel rossz a kedvem, le is irom, hogy szamarsag :)
> A 100-as Skoda libegese eletveszelyes, espedig a kozlekedes
> minden resztvevoje szamara, mig a porgosseg szvsz egy kivalo
> tulajdonsag, csak kis terfogat eseten sok valtast jelent(het).

Ez csak egy testreszabott poen volt, hidd el, nem gondoltam
100% komolyan. Egyebkent mint szandekosan szelsoseges pelda, a
lenyeget azert tukrozi: a konstrukcios gyengesegekert igenis
lehet, sot kell is kritizalni egy autot. Az, hogy a Mareanal
ez kimerul a zorgo muszerfalban meg a nyomatektalan motorban
(HA igaz egyaltalan), az csak azt mutatja, hogy mennyivel jobb
az S100-asnal, amit viszont meg az uton megtartani is feladat. :)
Viszont szerintem MINDKETTO hiba, csak az egyik kisebb, masik
nagyobb jelentosegu. Es semmikepp nem mondanam, hogy ettol csak
"mas" az auto es kritizalni nem szabad erte. Igenis szabad.
Ez a ketto minden kategoriaban elvarhato! Ha mondjuk egy
sportkocsit azert rugdosnank, mert kemeny a rugozasa meg kicsi
a csomagtere es csak ketten tudnak beleulni, na az lenne az
igazsagtalan.

A konkret peldat illetoen pedig: a Marea ujauto-tesztjeiben
is rendre azt olvastam, hogy zorog. Abban sincs igazad, hogy
ha egy olasz autoban zorog a muszerfal, az nem a gyarto
gyengesege, hanem aze, aki egyszer mar szetkapta. Teljesen
biztos vagyok benne, hogy ha pl. egy BMW-ben otszor szetszeded
es osszerakod a belso teret, akkor is kevesbe fog zorogni, mint
pl. a Marea egyetlenegy ilyen muvelet utan. Az olasz autok
_tobbsege_ sokkal hajlamosabb a zorgesre az atlagosnal. Gyengebb
minosegu anyagok, pontatlanabb illesztesek, hanyagabb osszeszereles.
Ettol meg persze osszessegeben lehetnek 100x jobb autok minden
egyeb tekintetben, de a zorgo muszerfal akkor is gyengeseg.

udv,
Z.

= Nasfay Zoltan - www.relax.hu -  =
+ - Re: Zippzar, zorgolodes, huzatas 100-ra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Re: Zippzar, zorgolodes, huzatas 100-ra ( 59 sor )

Haho,

> Huhh. El sem merem kepzelni miket mondanal egy probakor
> utan a Civicemben. Persze akinek sportfutomu kellett...

Ha a zorgesert cserebe nyujt is valami komolyat, az mas.

> De, hogy egesz komoly legyek, egy uj autoban bizony nem
> szerencses a zorgolodes. Tudom kis aprosag, de ha mar uj,
> legyen tokeletes egy darabig nem? A hasznalt R5 pedig nem
> mervado, mintahogy mas hasznalt sem.

Ebben a hasznalt R5-osben nincs meg 40 ezer km sem, ismeros
elso tulajdonostol vettuk es a budos eletben nem volt megbontva
a muszerfala. Mellesleg nem csak az zorog benne, hanem minden
ami muanyag, ezert ha otszor lett volna szet meg osszerakva,
valahogy akkor is arra tippelnenk, hogy gyenge minosegu az
egesz.

Z.

= Nasfay Zoltan - www.relax.hu -  =
+ - Som/6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Soma! Yerico!

 Technikai okok miatt, szAmitogep es otthoni telefon nelkul elbucsuzom a
HIX-autosoktol, csaaaaa.......

 Korabban szo volt a Dunaferr/6rol, egyelore lehetseges a dolog a
kovetkezo feltetelekkel:
- Soma megszervezi a resztvevok osszegyujteset, levelezest
- Yerico es en pedig a belepest, nezni valok megszervezeset

  Csak munkanap, a latnivalo rengeteg, KOSZOS, jatszoruha szukseges. Az
igazi gepesz csemegek megtekintese balesetveszelyes, es korlatozott
letszamu latogatoval lehetseges(max.20fo), amennyiben egyaltalan
engedik.

 A lehetseges neznivalok fuggnek a letszamtol es a "mereszsegtol". Soma
kedvencei a Caterpillar domperek a gyar szelen vannak, oda 4-5km
gyaloglassal lehet eljutni.
--
 Udv
   Levente
+ - Re: Skoda Feeling&horror (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Udv mindenkinek!
> 
> Orommel olvasom, hogy felkapott tema lett a SKODA. Nekem is volt Skodam,
> de hala Istennek megszabadultam tole.12 evesen vettem S120 L volt.
> Amiota lecsereltem elmult a gyomorremegesem minden 20 km-nel nagyobb ut
> elott.Ugyanis azelott szinte idegbeteg lettem, ha arra gondoltam, hogy
> el kell jutnom vele valahova pedig sokszor kellett.Meselek egy-ket
> esetet:

Nekem is volt/van Skodam nem 120-as hanem 100S. Soha nem hagyott az
uton, mindent meg tudtam rajta butykolni. Most is faj a szivem mikor
latom mekkora ho van rajta mert szegeny kikerult a garazsgol (a Bogar
atvette a helyet).

> -Elso hosszabb utam  soran a szerzemennyel bekeveredtem a Rakoczi uton
> egy delutani dugoba 5km/h max sebesseg ,beiktatva 10-15 perc pihi persze
> mondani sem kell mi lett az eredmeny.Dudalnak mogottem mint az orultek
> en meg karomkodok, hogy minek hiszen en sem tudok haladni, de ok a
> "gephazteto" alol feltoro gejzirre akartak csak felhivni a figyelmemet.

Pedig ennek a tipusnak mar a hutoje elol van. A 100-nak meg hatul van a
huto de nekem soha nem forrt fel a vizem. Olyan volt, hogy mikor egy
hoszabb nyari ut utan levettem a kupakot a hutobordak latszottak de 1
liternel tobb viz nem ment bele soha. Ha felfozted a vizet akkor nem 
tudsz vezetni!

> Hittem neki. Nem kellett volna ugyanis ~200km utan a Lurdy haz elott egy
> piros lampanal (mai napig utalok itt megallni) ismet piros lampat kaptam
> csak ez a muszerfalon volt. Motor leallit, motorhazteto kinyit
> olajnivopalca kihuz feher suru budos fust a nivopalca helyerol
> folyamatosan.F@sz@ olaj persze kifogyott atszaladtam a szembe levo XY
> benzinkuthoz 2 litert bele, alig latszott meg a nivon.Motor beinditasa

Megint az alapszabalyokat felejtetted el. Es aztan fogod a kocsidra a
hibat. Velemenyem szerint meg egy zsir uj kocsiban is ellenorizni kell
idonket az olajszintet, hutofolyadekot, fekolajat.

> Szerelo aki megcsinalta a generalt ( nem az aki az olajosat csinalta
> nana) megmutatta a halal okat.Az olajdekni belso hutobordait nem
> lehetett latni az olajsartol. a fotengely olajozo furatai tuhegy
> atmerojuek voltak.CSak azt nem ertem mi a  csinalt az elozo
> szerelo.

Ez megint a hanyagsag tetofoka. Aze is akitol vetted es a tied is. Egy
ujonnan vasarolt hasznalt kocsin az _elso_ dolog amit teszel lecsereled
az olajat es a vezermuszijat (ha van).

> Deere (Lancia Delta 1.6i)
Ha a Lanciadat is ugy gondozod mint a Skodat akkor ne szamits hosszu
elettartamra. Az auto nem bicikli, hogy felulsz ra es hajtod. Indonkent
meg be kell nezni a motorterbe is.
Ha lesz penzem akkor nekifogok es megjavitom a Skodrimat is. Az enyem is
azert ment tonkre mert akitol vettem az pont olyan hanyag ember volt
mint Te. 20 ev alatt egyszer nem vett faradtsagot hogy megzsirozza az
elso futomuvet, igy minden ossze van rozsdazva, szogeket tobbe nem
tudok beallitani, a motort meg ugy javitotta meg, hogy a 2. es 3.
gyuruket forditva tette be. Nem is csodalkoztam, hogy 20 ezer km utan
tonkrement.

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

The first sign of maturity is the discovery that the volume knob also turns to 
the left.
+ - km vagy a kor? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Hasznalt autot szeretnenk venni. Ugy gondoltuk, hogy ne legyen
  idosebb 4-5 evesnel, de ne legyen benne tobb 50-60 ezer km-nel.
  Kiderult, hogy a ket feltetel dragabb autot jelent, mint amit elsore
  raszannank. Szerintetek melyikbol lehet engedni: inkabb legyen
  6-8-10 eves, kisebb futassal vagy 4-5 eves, de lehet 100-150 ezer km
  is? Mi egyebkent 10 ezer km-t megyunk egy atlagos evben.
  Masik kerdes: autokereskedonel lehet-e probaut, felemelt auto
  vizsgalata? Ha ilyen nincs, mit lehet tenni, hiszen egy tv-t is
  kiprobalva veszek meg.

-- 
Velemenyeteket kivancsian varom,
 gjozsef                          mailto:
+ - Re: Som/6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, Aldo-Levi, Yerico!

> Technikai okok miatt, szAmitogep es otthoni telefon nelkul
>elbucsuzom a HIX-autosoktol, csaaaaa.......

Ezt szomoruan olvasom, de ugy koszonok el, hogy viszontlatasra!


> Korabban szo volt a Dunaferr/6rol, egyelore lehetseges a
>dolog a kovetkezo feltetelekkel:
>- Soma megszervezi a resztvevok osszegyujteset, levelezest
>- Yerico es en pedig a belepest, nezni valok megszervezeset

Reszemrol semmi akadalya! De ha jol sejtem, akkor Yericon
keresztul tudjuk tartani a kapcsolatot, igaz?


>Csak munkanap, a latnivalo rengeteg, KOSZOS, jatszoruha
szukseges. Az
>igazi gepesz csemegek megtekintese balesetveszelyes, es
korlatozott
>letszamu latogatoval lehetseges(max.20fo), amennyiben egyaltalan
>engedik.

Ez nem lehet kerdeses. Ha megis, akkor meggyozzuk oket :-)


> A lehetseges neznivalok fuggnek a letszamtol es a
"mereszsegtol".

Pont megfelelo szamban leszunk jelen, nagyon batrak leszunk, es
mindent latni akarunk!

>Soma kedvencei a Caterpillar domperek a gyar szelen vannak,
>oda 4-5km gyaloglassal lehet eljutni.

Kiveve ha lestoppolunk egy teherautot, hogy "ugyan vigyen mar el
egy darabon"...


Idopontokra maris teszek javaslatot: marcius 19, aprilis 30
(munkanap???), majus 7-14-21-28. Ezek mind hetfoi napok.


Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - Re: Re: Skodassag :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Az elozo szamban irta LP:
>Itt csak azt az egy aprosagot felejted el, hogy a
>Skoda az egvilagon nem kellett senkinek kulfoldon, a
>sok Lada (pl. az enyem is) az oroszoknal, a sok Dacia
>meg Romaniaban vegezte.

Hat azert ezt nem jelentenem ki ilyen hatarozottan.
Ugy 10 eve nyaron epp (ex-kelet)Nemetorszagbol jottem
hazafele. Az Elba (a`sszem) volgyeben ment a vonat, a
folyo mellett. A folyon szamtalan a nemetektol
Csehorszag fele tarto uszalyt lattam, amiknek a
tetejen ott figyeltek szep sorban a (mar akkor is)
10-15 eves utolso elotti generacios 105, 110, 120-as
Skodak.
De hogy innet miert nem probaltak hazamenteni oket..?!
Pedig (aranyosan) jocskan tobb van/volt nalunk mint a
fritzeknel...  Vagy csak en nem tudok rola?

Udv,
Peter


__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get email at your own domain with Yahoo! Mail. 
http://personal.mail.yahoo.com/
+ - szervizkonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Szerintetek a kotelezo szervizeket, ha mar lejart a garancia lehet nem
 márkaszervizben is vegeztetni ugy,
 hogy ok is bepecseteljenek a szervizkonyvbe? Ettol meg ervenyes lesz?
 Kicsit fazom a markaszervizektol, mert eleg huzos szamlakat tudnak kihozni.

 Koszi! Vadgesztenye

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS