Sziasztok!
Kb. 2 honapja kerdeztem Strasbourg-Biarritz temaban, az akkori valaszokat
ezuton is koszonom, sokat segitettek (most hogy vege van a turanak, meg
is
tudom itelni oket ;) ).
1) alapvetoen: aki nem tud franciaul (pl. en), ne menjen Franciaorszagba
(Elzaszban tudnak nemetul, az Atlanti-oceannal angolul, kozepen keresni
kell egy turistahivatalt, csak ott tudnak angolul). Egyebkent maga a
kerekparozas nagyon kellemes, forgalmasabb utakon is.
2) 12-14 ora kozott szieszta van majdnem mindenhol.
2a) vasarnap es hetfon delben ehen hal az ember, ha eppen kisebb
telepuleseken visz at az utja. Ilyenkor sem elelmiszer-, sem kerekparbolt
nincsen nyitva, a vendeglatoipari egysegeknel sokszor pedig csak csapos
van, szakacs nincsen.
3) turakerekpar nincsen Franciaorszagban (csak versenykerekpar es
mountainbike), ergo alkatreszellatas nulla. Nekem egy uj felni kellett
volna (szaknyelven egy 36 ku:llo"s 622 x 19), amit 150km utan az 5.
boltban sikerult beszerezni (vagy varhattam volna, amig megrendelik es
megerkezik 3..5 nap mulva).
4) utvonaltervezes: a legjobb a viamichelin.com, de abszolut mercevel
merve ez is hasznalhatatlan. Problemak: varost elkerulo orszagutakrol
sokszor ki vannak tiltva a kerekparok, amikrol a terkepek nem tudnak.
(ez nem problema, mert csak be kell menni a varosba, es hinni benne, hogy
a varoson tul megint lehet az orszaguton kerekparozni) Megforditva, csomo
orszaguton lehet kerekparozni, amire a terkepek kerekparoskent inkabb 10km
keruloutat ajanlanak. Nehany pelda:
4a) Dijon-Beaune D974 (leanykori neven N74, csak valamikor 2008 korul
leszazalekoltak). 3 savos orszagut, telepuleseken 2 savos orszagut, gond
nelkul kerekparozhato, de facto nulla forgalommal (szombaton 8-10h
kozott). A telepuleseken teljes hosszban 2-3km jardasziget kozepen, amitol
kerekparost nem lehet megelozni. Senki sem dudal, senki sem centizik (ez
altalanos volt mindenhol, masfel meter oldaltavolsaggal eloztek, es gond
nelkul cammogtak mogottem 1-2 percet is, amikor en nem tudtam jobbra
lehuzodni a fe'l leallosav hianyaban, amig erre vegre alkalmuk nyilt).
4b) Aigueperse-Riom D2009, mezei orszagut, siman kerekparozhato
4c) Riom-Clermont-Ferrand D2009, 2x2 sav, leallosavval, de sem autout,
sem
kerekparozni tilos tabla nincsen, csak 110-es sebessegkorlatozas. A
gyorsitosavoknal figyelni kell, mert jobbrol is 80-nal huznak el, de
mindenki figyel. Ettol fuggetlenul nem egy leanyalom es a terkepnek
kivetelesen igaza van.
4d) N21 Castillonestol eszakra. N-utak altalaban kerekparral
jarhatatlanok, itt semmi tilto tablat nem lattam (de nem arra mentem).
4e) az ovaros altalaban egyiranyu utcakbol allo labirintus, ahol azonban
90%-ban meg van engedve a haladasi irannyal szembeni kerekparozas (ha
nincsen, akkor is mennek, es senki nem huzza fol magat rajta), amirol a
terkepek szinten nem tudnak.
5) Szallodak nincsenek kerekparosokra felkeszulve. Ez egyedul nem volt
gond, kazanhazban, reggelizo teremben, lepcsohazban mindig megoldottuk
a
kerekpartarolast. Csoportosan az ember meg van love, ha nem akarja ejjel
az utcan hagyni a biciklit.
6) A kilometertablaknak nem szabad hinni sehol (Nemetorszagban sem). +-3km
hiba mindig benne van a pakliban (ki van irva, hogy X varos 30km. Megyek
5km-t, ott ki van irva, hogy X varos 27km). Ezert aztan minel nyugatabbra
mentem, annal tobbszor volt csak a varos kitablazva kilometer nelkul.
7) lakott teruleten kivuli kerekparut szorvanyosan akad, de teljesen
hasznalhatatlan. A terkepeken nincsenek bejelolve, nem az orszagut mellett
visznek, es veletlenul sincsen kitablazva, hogy merre lehet rajtuk menni.
Iranytuvel is megitelhetetlen, mert kacskaringos.
7a) lakott teruleten beluli kerekparut szinten szorvanyosan akadt csak
(kiveve Strasbourg), teljesen erthetetlen modon van 100m kerekparut 2
korforgalom kozott, aztan 1km szakaszon nincsen, aztan megint van 100m.
A
bennszulottek ilyen helyeken mindig az uton kerekeznek, senki nem dudal
emiatt (kiveve Strasbourgot, ahol viszont csak akkor kell lemenni a
kerekparutrol, ha uvegszilank van rajta, amit viszont irtozatos dudalassal
dijaznak az autosok).
Udv,
marky
|