Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1984
Copyright (C) HIX
2003-10-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Forint, kodlampa, Schonbrunn (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Skoda lampa, honlap (mind)  20 sor     (cikkei)
3 re: Kodfenyszoro ismet (mind)  32 sor     (cikkei)
4 re: Halovany hatsolampa (mind)  12 sor     (cikkei)
5 re: gumimeret (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Re: Re: Autobontok listaja es Talbot Samba markatasakat (mind)  5 sor     (cikkei)
7 Re: Becs-autoval (#1983) (mind)  18 sor     (cikkei)
8 elado acelfelni (mind)  12 sor     (cikkei)
9 RE: ***Ford Mondeo *** #1983 (mind)  14 sor     (cikkei)
10 elekrulo Kecskemet (mind)  28 sor     (cikkei)
11 utvonal (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Autovezetoi vizsga (mind)  20 sor     (cikkei)
13 Re: a jovo uzemanyaga (mind)  81 sor     (cikkei)
14 teli gumi meretet ellenorzo rendor (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Car 2 - riaszto (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Forint, kodlampa, Schonbrunn (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Jol valtod a forintot, nem bizniszelunk egy kicsit :-). Most mar
> hatartol, helytol fuggoen 6.30-6-70. Bar nyaron Kralon (Banreve

Sex, most eppen szuksegem van 170-180 ezer Ft-ra, ha gondolod, 
kuldj egy mailt maganban, 6.50 nem volna ellenemre, bar a Ft erosen 
zuhan a koronahoz kepest...

> Nehany Katzen Johann autotulajdonos tiszta idoben is igy kozlekedik
> lakott teruleten kivul es belul egyarant. Ugye ezt nem indokolja 
> semmi. Mert ha igen, akkor nagy baj van...

Bar az utolso masfel evben egyszer sem mentem igy, azert megis bele 
fogok szolni: napos idoben kinek es miert faj az, ha valaki bekapcsolt 
elso kodlampaval megy? Ez nem mas, mint sima szorszalhasogatas.

> Jart valaki mostanaban Schonbrunnban? A parkolasi rend erdekelne, 
> hol fizetos, hol nem es mirol veszem eszre ? 

2003-ban 3x voltam ott, de soha nem talaltam helyet a kastely elott. A 
Maria hilfestrasse vegen szoktam parkolni, onnan 2-300 meter az 
erdon (parkon) at a kastely, es ingyenes :) A varosban a pipamuzeum 
alatt szoktam parkolni, kb. 2 eur / ora, de onnan eleg durva 
legyalogolni Schonbrunnba, egyszer megtettem es eleg volt :) Szoval 
ne aggodj, vigyel egy rakas penzt es elvezd a kirandulast. A Grand tour 
egyebkent 10,50 Eur (ha jol emlekszem 22 szoba), a kert ingyenes.

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - Skoda lampa, honlap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Frigyes,
> Ez sajnos igy is van. Ugyanis a helyzetjelzo hatso
> lampaja 12V/ 5w os. 

Az Alfamban is 12V/5W van... megis 5 km-rol latszik...

> akkor rosszab ha a burat mar a nap is kifakitotta. Ekkor halvanyabb. 

Tehat ez lesz az oka. Jobban kell vigyaznom rajuk.

> Gratula :-) kedvenc olvasmanyom, fantasztikus es
> olvasmanyos elmenybeszamolo kepekkel. Mekkora
> meretu kepeket tettel a weblapra ?  Erdekelne !

Koszonom az elismero szavakat! A kepeket igyekeztem ugy kicsinyiteni, 
hogy 50-60 kB legyen a meret maximum. Ezert a tobbseg 640x480, par 
kep pedig 800x600. Igy is mar 30 MB az egesz honlap ;)

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - re: Kodfenyszoro ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Autosok!

Nehezen birom ki, hogy ennyi fecseges utan bele ne szoljak a kodfenyszoro
ugybe.
A kerdes egyszeru: jo latasi korulmenyek kozott a halado kocsi forgalmi
lampajakent hasznalni, tompitott helyett.
Nehezen ertem a tiltakozast, mert ha jol van beallitva (ez az integralt
kodlampaknl  annyira fontos, mint a tompitott beallitasa), akkor mindenkinek
jobb, mert:
- A 2x55W alig terheli az elektromos rendszert.
- Nem vakithat szembejovot jobbos kanyarban sem, mint az asszimmetrikus
tompitott.
- Jobban latszanak a fenykurt jelzesek, mint a kozos hazban ego
tompitottnal.
- Szembol is, feloldalrol is jol latszik, a fenye nappal is eleg intenziv.

Miert tilos?
Mert sok mazsola nem tudja, hogy mit jelent a fenyszorobeallitas, ezert az
utolag 1 csavarral felszerelt kodlampat elol a terdevel felnyomja, ha
belenez a motorba, s ekkor mar nagyon tud vakitani.
A rogzitese sem jo 1 ponton, mert allandoan ugral, s ez szembol nagyon
zavaro.
Mindez nincs a beepitett, azaz integralt  kodlampanal, tehat ezt hasznalni
jelzofenynek nappal, elonyosebb lenne, ha az emlitett beallitasi hibakat
(mindenkinel) ki lehetne kuszobolni.
Meg egy: kodben, foleg nappal nem latni, hanem latszani kell. Ezert suru
kodben, foleg elozesnel nagyon elonyos a reflektor hasznalata, ilyenkor nem
tud vakitani (csak nem kell ott felejteni), viszont eletet menthet (foleg,
ha a mazsola nem helyzetjelzovel jon szembe!).

Udv:
Tibor.
+ - re: Halovany hatsolampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Skodások!

Ne búsúljatok, más kocsinál is előfordul, hogy megvakul a hátsó lámpa tükre,
s alig lehet észrevenni.
A nagyobb égőt azért tiltják, mert nem látni jól akkor a különbséget a
féklámpától.
A megoldás: Búra le, alufóliával kibélelni szépen az izzó mögött a megvakult
tükröt, s visszajön a régi fény. Utánfutón is csodás hatása van a fekete
lámpaházban.
Jó utat!
Üdv:
Tibor.
+ - re: gumimeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy ilyen cserenek nem az lenne a lenyege, hogy nagyobb legyen a
>kerek?  Vagy  csak, hogy nagyobbnak latszodjon? Egyebkent milyen
>gyakorlati elonyei vannak egy nagyobb felninek? Azt sejtem, hogy
>ha szelesebb a gumi, akkor nagyobb a tapadasi felulet...
Peldakent  a  Ford Escortnal hasznalhato meretek. Az atmero, igy
a kerulet is kozel azonos. (a virslinel a legnagyobb :-)))
13 155/80      578mm
13 175/70      575mm
14 185/60      577mm
15 195/50      576mm
Nagyobb   felni   es   melle  alacsonyabb  gumiabroncs  kanyarban
stabilabb,  kevesbe  deformalodik,  kisebb  az oldalkuszas. Adott
karosszeria   nagyobb   motorral   szerelt,   nagyobb   sebessegu
valtozatainal mennek felfele a felni meretevel.
Viszont  az  eszetlenul  novelt  szelessegnel durvan lecsokken az
egysegnyi  feluletre juto talajnyomas es a tapadasnak annyi. Szep
lehet  egy  Golf I-es 200mm feletti gumival, csak az elso taknyos
kanyarban elszall.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Re: Autobontok listaja es Talbot Samba markatasakat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Köszi Frigyes az infot, de az nekem nagyon messze van. Ez a bonto vásárol is bo
ntásra autot? Nissan micra gl van 2 db . 1 egyben/piros 83-as/ a másik szétszed
ve de egész/pezsgőmetál 89-es/,És milyen áron?  vagy 06705173128 Üdv Tibi.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m057.szolnok.pool.eol.hu)
+ - Re: Becs-autoval (#1983) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Jart valaki mostanaban Schonbrunnban? A parkolasi rend erdekelne, hol
> fizetos, hol nem es mirol veszem eszre ? Automata van vagy mashogy
> kell megoldani a fizetest ? A 4 napos unnep alatt szeretnek latogatast
> tenni arrafele, de a parkolassal mindig gondjaim voltak ... :-)

En tavaly nyar vegen ugy vettem eszre, nem kell fizetni a kornyeken. A
kastely fobejarataval szembeni parkolo sem fizetos, csak nincs hely. Magam
a Schoenbrunnerstrassen (ami a kerti oldalbejarattal szemben indulo, a
belvaros fele vezeto uttal [ez a Wienzeile, ha jol tevedek] parhuzamos
utca) talaltam helyet.

Becs belvarosa a Kurzparkzone (hatarait az uttesten keresztben kek vonal
jelzi, terkep a
http://www.oeamtc.at/netautor/pages/resshp/anwendg/1096659.html cimen),
ahol max. 2 orat lehet varakozni, trafikban vasarolhato szelvenyek
hasznalataval.

Ed
+ - elado acelfelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A 14"-s felni felrakasat nem en talaltam ki, az Opel szervizben mondtak.
Valamelyik G Astra 14-s felnivel jon ki, nem mindegyik 15"-s! Mindenesetre
draga gumivasarlastol mentettek meg.
A cserebol kifolyolag elado lett 4 db Fiat acelfelni 5 1/2 J 14" ET43
meretekkel. Fiat Bravan volt, jo Bravora, Mareara meg meg nem tudom mire.
Lehet Alfara is. Vas megyeben Sarvaron lakom, de megyek a jovo heten Bp-re
,utkozben barhol le tudom adni esetleg.  4000/ db az ara, egy telet
hasznaltam jo allapotban vannak.

Dodo
+ - RE: ***Ford Mondeo *** #1983 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Annal mar csak az az 1 eves Mondeo diesel furcsabb amelyik
* harmadszor allt meg 12000km alatt befecskendezoszelep hibaval.
* Ketto garanciaban lett javitva, a harmadikon most
* vitatkoznak a
* Forddal. (Alkalmankent 100000-150000Ft.)

bocs, hogy ilyen nehez felfogasu vagyok, de ez azt jelenti, hogy
a garis javitasert fizettettek a fazonnal...?
milyen alapon?
nekem most fogjak harmadszor cserelni a Cordoba nyikorgo
ulesvazat (immaron a garancialis idon tul), de korbe is rohogtem
volna a szervizt, ha a fizetest szoba hozta volna...
udv
L::
+ - elekrulo Kecskemet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Fogash!

Az elkerulovel nincs gond, csak nem teljes Kecskemeten.

Eppen ezert nagyon sok kombinaciora nem lehet alkalmazni, mert nincs meg a
teljes elkerulo, akar Pesten!
Pl. aki Cegled felol jon es tovabb akar menni Dunafoldvar fele, illetve
ennek a forditotja, az nem tud csak a varoson keresztul menni!
Pedig ez is un. K-Ny-i atkeles! Es hidd el nekem nem rozsas a helyzet. Bar
sokkal jobb, mint mikor semmilyen elkerulo nem volt! Arrol nem is beszelek
hany iskola van kozvetlenul e fo kozlekedesi utak/csomopontok kozvetlen
kozeleben.
Regen, mikor meg nem volt elkerulo szakasza az 5-esnek, akkor Pest felol
erkezve a sor vege a mai Tesconal, azaz a varos bejaratanal, kb 2
kilometerre az elso lampatol allt!!! Szerinted milyen elvezet lehetett ott
nyaron a kocsiban ucsorogni?! A Katona gimnaziumnal meg egy zoldnel nem
lehetett az utca tuloldalat latni a fusttol!
Egyebkent tegnap tapasztaltam, hogy van zoldhullam is, csak nem mindegyik
napszakban! Igaz ennek logikajat meg mindig nem ertem!
Es szoktak olyat is csinalni, hogy reggeli csucsban ki van kapcsolva a
lampa, de rendor seholse, nehogy haladjon az ember!

Tudom nemcsak mifelenk van ez így, de azert is kerdeztem, hogy ki alligatja
be ezeket a lampakat! Mert van ahol jol eltalaljak, vannak helyek, ahol
viszont katasztrofalisan mukodnek!

Udvj
Jockey
+ - utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Soma, Hiros Varos!

Az otvonal a kovetkezo: Szecskabol Marcius 15, otos nyomvonala, Budai kapu,
Bethlen krt, Bekescsabai ut, Istvan kiraly krt. Ez napont ketszer, attol
fuggoen, hogy mikor dolgozom.
Eddig par piros volt, de most van olyan idoszak, hogy minden lampanal
pirosat kapok! Pl este tizkorul igaz hetvennel, de teljes zoldhullammal
vegig lehett menni. Most viszont valtozo, de ugy veszem eszre, nem csak
napszaktol, de neha naponta valtozik. Neha ertelmetlenul gyorsan kell menni
ahhoz, hogy elkapd a zoldet. Ha nem megyek gyorsan a mogottem levok
leloknek, ha gyorsan megyek veszelyeztetem magamat es masokat. Mennyivel
egyszerubb lenne, ha normalisan beallitanak a lampakat az illetekesek! Es
esetleg, ha nem mukodik a lampa, akkor egy-ket rendor iranyitana a
forgalmat! (ahelyett, hogy a lezerastraban ucsorognek)

Udv,
Jockey
+ - Autovezetoi vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

Tudna nekem irni valaki, aki egy nagyobb autosiskolanal 
dolgozik, annak vezetoje vagy oktatoja? Csak a vizsgaztatas 
modja irant szeretnek erdeklodni, tehat hogy hogyan megy 
meg hasonlok. Valami otletem van, ahhoz kene tudnom, hogy 
mikent zajlik manapsag. Mert ha nem ugy zajlik ahogy en 
elkepzelem, akkor semmi ertelme az otletemnek. A gyakorlati 
vizsgak erdekelnek, tehat az autovezetes. 

Koszi szepen: 

Laci

KITT replica
http://www.agostonl.com/kr/kitt.html


---
Versendet durch AonWebmail (webmail.aon.at)
+ - Re: a jovo uzemanyaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Megprobalok par tegnap leirt felvetesre valaszolni.

>Eromuvek:
A nap, szel, vizi (ar-apaly, folyami (eleg egy duzzasztogat, lasd
Nemetorszag es Ausztria)) eromuvek meg fejlesztesi stadiumban
uzemelgetnek, kiveve a folyami eromuveket, amelyek a leginkabb elterjedtek.
Mindegyikre igaz, hogy onmagukban nem kepesek a teljes energiaszukseglet
fedezesere. Mas tipusu eromuvekkel egyuttdolgozva, egymast kiegeszitve
tudjak egy-egy orszag energiaszuksegletet fedezni. Az atom-, szen- es
gazturbinas eromuvek azok, amelyek manapsag egyedul kepesek a teljest
energiamennyiseg eloallitasara.
- Az atomenergia modern technologia, azonban nagyon nagy rizikoja van
egy tomegkatasztrofanak (a tobbi eromuhoz kepest!), es megoldatlan a
kiegett tuzeloanyag vegleges elhelyezese. Az atomeromuvek kockazatat es
a kiegett t.anyagok termelodeset akkor tudjak majd minimalizalni, ha a
kvantumfizika vegre megerti az atomok szerkezetet, felepiteset es
mukodesi mechanizmusat. Ekkor at tudnak terni majd remelhetoen a
hidegfuziora, amely hatekonyabb energiatermelesi modozat, es a fenti
kockazatoktol es problemaktol teljesen mentes.
- A gazturbinas eromuvek szinten jo hatasfokuak, de alapvetoen
szenhidrogenen alapulnak, aminek keszlete rohamosan fogy es 100 even
belul vege.
- A szeneromuvek technologiaja nagyon bejaratott, mindossze a kornyezet-
vedelem miatt ujabb (modernebb, melyek 50-60% hatasfokuak) eromuveket
kellene epiteni (pl. Magyarorszagon), es fustgaz tisztito
berendezesekkel ellatni. Ekkor alacsony legszennyezes mellett (a jovo
novekvo fogyasztasat is figyelembe veve) tobb szaz(!) evre elegendo
szenkeszletek vannak meg.

Tehat osszegezve 100 ev alatt eljutunk oda, hogy a szenhidrogenek
elfogynak (vagy ha meg kis keszletekben lesznek is, akkor is a
kitermelesukhoz vegyszeres technologia kell, amely nagymertekben meg
fogja megdragitani). A szen- es atomeromuvek mellett kornyezet-
szennyezes csokkentese miatt szukseg lesz mas energiatermelo
technologiak drasztikus felfejlesztesere.

>Tomegkozlekedes:
Ugyanakkor a tomegkozlekedesrol meg nem beszeltunk, aminek szinten
surgos megoldasra lesz szuksege. Ugyan az olaj- es gazkeszletek meg
kb. 100 evre elegendoek, azonban 50 even belul at kell terni ujfajta
olajkitermelesi (vegyszeres) technologiara, amely drasztikus
aremelesekhez fog vezetni. Nos velemenyem szerint ekkor fognak majd
igazabol betorni az uj technologiaju gepjarmuvek, ha eddig meg nem
tettek meg.

>Tuzeloanyag-cella:
Mint korabbi levelemben is irtam a tuzeloanyag-cellaban megvan a
perspektiva, hogy rovidtavon (1-2 evtized) belul megoldast adjon a
tomegkozlekedes problemajara. Azonban jelenleg 1 kW-os cella
eloallitasi koltsege 3000-5000 dollar(!) pontosan az alkalmazott
ritka es meregdraga katalizatoranyagok miatt. A kutatasok egyik
elsodleges celja ezek helyettesitese mas anyagokkal (olcsobba tetel),
ill. a hatasfok novelese. A vizbontasbol hidrogen eloallitasanak
es tarolasanak bonyolultsaga miatt inkabb a szenhidrogen alapu
tuzeloanyaggal folynak a kiserletek. Kesobb ha mukodik a technologia,
akkor a kovetkezo fazisban at lehet terni tiszta hidrogenre, azonban
ehhez szukseg lesz a vizbontasra (gazdasagilag is) megfelelo
megoldast kidolgozni.

Mivel az akkumlatorok nem kepesek elegendo energiat tarolni, ezert
helyette (eleinte szenhidrogen alapu, majd) vizalapu tuzeloanyag-
cellak fogjak helyettesiteni. Hosszu tavon (par szaz ev) majd a
hidegfuzio, es mas meg megjosolhatatlan technologiak fogjak az
akkori jarmuveket hajtani, de ezt mar nem nagyon fogjuk megelni.

Rovidtavon (50 ev) az olcso olaj miatt nem latom tul nagy eselyet
mas tuzeloanyagok (etanol, metanol, foldgaz, pb-gaz, biogaz,
alkohol, stb) dominans uralkodasanak, mivel uj (es kiforratlan)
tehcnologiajukbol kovetkezoen dragabbak lesznek az olajnal, es
nincs meg hozza a gepjarmupark (egy uj tehcnologiara valo teljes
atallasara szereny becslesek is 25-30 evet josolnak). Tehat
lesznek mindig is probalkozasok ezekkel az uzemanyag variansokkal,
de nem latom nagy eselyet, hogy ezek kozul barmelyik is "A megoldas"
lesz majd!

udv: Aleox

Ui.: Par napra videkre (Debrecenbe) utazom, igy leghamarabb
jovo het elejen tudok majd HixAuto-t olvasni es valaszolni! :(
+ - teli gumi meretet ellenorzo rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meszaros Geza irta:
: >Az ellenőrök minden típus gyári méretét ismerik?
: Bele  van  irva a tenyerukbe, hogy
: ((felni*25,4)+(elso szam*masodik szam/100*2))*3,14159265358979

Sandor irta:
: Haat, az en elkepzelesem szerint az a dolguk hogy ismerjek, es ha a
: kevesbe
: elterjedt tipusokat nem is tudjak fejbol, azert kell valami adatbazisuk
: legyen. Ezt megerositi hogy a technikai utasitasuk ugy szol hogy
[stb-stb. :-) ]


Namost elmondom a nemet megoldast, mielott meg elfilozofalunk a rendor
karjara csatolt PDA-ig, ami mobiltelefonon keresztul csatlakozik a
rendorseg kozponti szamitogepere :-) : a kocsi forgalmijaba
bele van irva, hogy mely abroncsmeret(ek) engedelyezett(ek). Ennyi. :-)


Udv,
marky
+ - Car 2 - riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Ismeri esetleg hasznalja vki ezt a riasztot?

Itt a lapjuk:

http://www.karcalarm.hu/index1.htm

Csao,
Hermit

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 57.90.33.70)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS